Nowy Daily rozpoczął Roadshow
Po światowej premierze przyszedł czas na szerszą prezentację Nowego Daily w Polsce. Dzisiaj wystartował szereg imprez promujących nową generację flagowego pojazdu dostawczego IVECO. Cykl prezentacji rozpoczął się od Nadarzyna pod Warszawą. Roadshow odbywać się będzie zarówno u autoryzowanych dealerów IVECO, gdzie przewidziane są także dodatkowe atrakcje i specjalne oferty promocyjne Nowego Daily, jak i w naturalnym środowisku samochodu dostawczego: giełdach owocowo-warzywnych, gdzie sprzedawcy i kupujący będą mogli przetestować pojazdy w warunkach „polowych”.Wśród dostępnych do testowania modeli znajdą się między innymi: furgony o kubaturze od 10,8 m³do 18 m³, podwozie ze skrzynią ładunkową mieszczącą 10 palet, przeznaczone do transportu międzynarodowego oraz podwozie z kontenerem piekarniczym. Flotę wzbogacą również pojazdy demo poszczególnych dealerów. Każda osoba, która odbędzie jazdę testową i podzieli się swoimi wrażeniami wypełniając formularz oceny pojazdu, otrzyma zestaw upominków IVECO. Dodatkowo zaprezentowana zostanie nowa aplikacja mobilna New Daily, która jeszcze lepiej przybliży wszystkie zalety nowego modelu Daily. IVECO we współpracy z producentem opon Michelin oraz siecią serwisową Euromaster przygotowała także mobilną stację kontroli opon. Na specjalnym stanowisku kierowcy będą mogli dowiedzieć się wszystkiego na temat doboru odpowiedniego ogumienia oraz uzyskać porady dotyczące optymalnego wykorzystania opon już posiadanych na pojeździe. Harmonogram Nowy DailyRoadshowmożna sprawdzić tutaj
Trzecia generacja IVECO Dailyto mieszanka tradycji i innowacyjności, w pełni zasługująca na miano pokoleniowego skoku i wyznacznika nowego etapu w historii modeli IVECO. Mimo zmodyfikowania 80% podzespołów, w nowym Daily zachowano klasyczną kratownicową ramę podwozia, która od dawna jest podstawą konstrukcji tego modelu, zapewniając mu solidność, funkcjonalność i długą żywotność, a także maksymalną łatwość montażu zabudowy. Kratownicowa rama podwozia to element decydujący o solidności modułowej konstrukcji pojazdu. Struktura podwozia przyjmująca obciążenie ładunkiem jest zbudowana z profili o przekroju C z wysoko wytrzymałej stali. Gwarantuje to długą żywotność oraz maksymalną łatwość w zakresie zabudowy nadwozia. Takie rozwiązanie stanowi idealną podstawę każdej konfiguracji modelu Daily, gdyż montaż zabudowy jest łatwiejszy niż w przypadku modeli z nadwoziem samonośnym. Ponadto dzięki niemu Daily jest jedynym pojazdem w swojej kategorii, którego dopuszczalna masa całkowita może wynosić nawet 7 ton. Podwozie stanowi doskonałą podstawę dla najlepszego pojazdu użytkowego.Obecnie dostępne rozstawy osi to 3000, 3520 i 4100 mm, przy czym dwa ostatnie występują w nadwoziach z krótkim i przedłużonym tylnym zwisem.Dopuszczalna masa całkowita furgonu wynosi od 3,5 do 7 ton przy kubaturze przestrzeni ładunkowej od 7,3 do 19,6 m3. Furgon jest dostępny z nadwoziami o wysokości do 2100 mm, dzięki czemu nawet wysocy użytkownicy nie muszą schylać głowy przebywając w przedziale towarowym. Długość zewnętrzna wynosi od 5040 do 7500 mm.
Nabywca modelu Daily ma do wyboru silniki o pojemności 2,3 lub 3 litrów i dwa rodzaje paliwa (olej napędowy lub sprężony gaz ziemny). 9 odmian jednostek napędowych różni się także mocą – od 106 do 205 KM. Silniki są dostępne w wersjach zgodnych z normą Euro5+ (z układem EGR) lub z normą Euro VI (z układami EGR i SCR). Układ oczyszczania spalin ma zwartą budowę i został umieszczony pod podwoziem, nie powodując zmniejszenia przestrzeni ładunkowej. W wersjach zgodnych z Euro VI układ wtryskowy commonrail nowej generacji podaje paliwo pod ciśnieniem do 2000 barów. W ofercie znajduje się też 136-konna wersja Natural Power, charakteryzująca się niższym zużyciem paliwa oraz mniejszą emisją zanieczyszczeń i hałasu. Wszystkie przekładnie są sześciobiegowe. Dotyczy to także zautomatyzowanej skrzyni Agile, która może pracować w trybie automatycznym lub sekwencyjnym.W nowym Daily zadbano również o poprawę bezpieczeństwa. Oprócz standardowego elektronicznego programu stabilizacji (ESP) w nowym Daily wprowadzono inne zaawansowane technicznie rozwiązania, takie jak system ostrzegania przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu (LDWS), który emituje sygnał akustyczny w razie wykrycia przekroczenia linii na jezdni wyznaczającej pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu. System ten jest wyjątkowo skuteczny jeżeli chodzi o zapobieganie wypadkom których przyczyną jest nieuwaga lub zmęczenie. To jednak nie wszystkie atuty konstrukcji: nowy Daily jest doskonale przystosowany do zamontowania zbiorników ze sprężonym gazem ziemnym (CNG) napędzającym wersję Natural Power. W tych samych miejscach będzie można także umieścić akumulatory w wersjach z napędem elektrycznym lub hybrydowym. Wszystko to jest możliwe bez zmniejszania użytecznej przestrzeni ładunkowej.
Uzupełnieniem oferty nowego Daily będą minibusy opracowane pod kątem potrzeb przedsiębiorstw obsługujących zarówno zbiorowy transport pasażerski w miastach, jak i szybkie przewozy osób między miastami.Iveco Bus, jeden z europejskich liderów w tym sektorze, oferuje Nowego Daily jako efekt ważnego projektu wykraczającego poza rozwiązania pozwalające spełnić wymagania dotyczące limitów emisji narzucone normą Euro VI. W ramach tego projektu powstał zupełnie nowy pojazd, łączący dobrze znane zalety modelu Daily z kompetencjami lidera w sektorze zbiorowego przewozu osób.Cały proces produkcji zoptymalizowano dzięki zastosowaniu nowych metod i systemów kontroli, ale przede wszystkim dzięki uruchomieniu nowej linii produkcyjnej, na której w zakładach w Suzzarze we Włoszech będą produkowane tylko minibusy.Nowa generacja minibusów Daily oferuje wszystkie zalety nowego Daily, w tym nową konstrukcję, nową gamę dłuższych rozstawów osi, nowe wzornictwo wnętrza i nadwozia, nową pozycję za kierownicą i ergonomiczną deskę rozdzielczą we wszystkich czterech wersjach przeznaczonych do eksploatacji na trasach dalekobieżnych, turystycznych, miejskich i jako autobusy szkolne.Dla Iveco Bus priorytetem było bezpieczeństwo oraz wygoda kierowcy i pasażerów. Kierowca może polegać na takich systemach bezpieczeństwa, jak ESP i LDWS, a także na bezkonkurencyjnym komforcie i zwrotności. Nowy fotel kierowcy z możliwością obniżenia siedziska oraz mniejsza kierownica ułatwiają prowadzenie pojazdu.Gwarancją komfortu dla pasażerów jest nowe i nowoczesne wnętrze, zaprojektowane tak, aby nawet najdłuższa podróż upływała przyjemnie. Usprawniono sterowanie klimatyzacją i wentylacją, a pneumatyczne zawieszenie dodatkowo podnosi komfort jazdy.Jedną z ciekawszych nowości jest flagowa wersja o dopuszczalnej masie całkowitej 6,1 tony z rozstawem osi wydłużonym do 4100 mm i miejscami dla 22 pasażerów oraz kierowcy i przewodnika/opiekuna wycieczki (największa liczba miejsc w tej kategorii), z bagażnikiem powiększonym o 30% w porównaniu z poprzednimi wersjami.Nowy Daily minibus jest dostępny w wersjach Line, Tourys, Citys i Pop:
– Daily Line, jako najbardziej wszechstronna wersja, może być zarówno busem obsługującym połączenia między miastami, jak i busem szkolnym. Jest ona dostępna w trzech wersjach długości, z dwoma typami drzwi, różnym układem foteli dla maksymalnie 22 pasażerów oraz opcjonalnymi dodatkami, takimi jak platforma do załadunku wózków inwalidzkich.
– DailyTourys to mały bus turystyczny, oferujący komfort i styl na poziomie porównywalnym z „pełnowymiarowymi”odpowiednikami. „Rodzinne podobieństwo”tej wersji z dużymi autokarami turystycznymi oferowanymi przez Iveco Bus jest jeszcze bardziej widoczne. W pojeździe zamontowano nową podłogę i podsufitkę oraz inne elementy, takie jak oświetlenie diodowe i indywidualne nawiewy klimatyzacji.
– DailyCitys to wersja zaprojektowana specjalnie do eksploatacji w małych miastach i na obszarach podmiejskich. Jest ona dostępna także z silnikiem przystosowanym do spalania CNG. Citys ma podwójne drzwi środkowe oraz tylne drzwi ze specjalną rampą do załadunku wózków inwalidzkich
– Daily Pop to bus szkolny przeznaczony na rynek włoski. Pojazd z silnikiem na olej napędowy lub sprężony gaz ziemny pomieści nawet 45 uczniów szkoły podstawowej lub 32 licealistów.