Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Nowy Crafter wyjedzie jesienią z Wrześni

infobus
01.08.2016 16:04

Już za chwilę zadebiutuje nowy Crafter, który od jesieni produkowany będzie w Polsce. Zaoferuje m.in. lepszą wydajność oraz szeroką gamę wariantów gabarytowych i silnikowych. To  dobra propozycja pod kątem autobusowych zabudów.

Dlatego dla  nowego Craftera został zbudowany nowy zakład produkcyjnywe Wrześni. Obiekt ten jest drugim miejscem produkcji Volkswagenów w Polsce;pierwszy jest zlokalizowany w Antoninku pod Poznaniem, gdzie działa już odponad 20 lat. Zakład, w którym będzie produkowany Crafter, zajmuje powierzchnięblisko 220 hektarów, co odpowiada powierzchni około trzystu boisk piłkarskich.Gdy fabryka zacznie działać na pełnych obrotach, będzie w niej pracować ponad3.000 osób. Dodatkowo, w okolicy powstanie również kilka zakładów firmzaopatrzeniowych, co stworzy kolejne miejsca pracy.

Nowe dostawcze auto Volkswagen opracował zgodnie zpotrzebami i wymaganiami różnych grup użytkowników. Właśnie dlatego już zachwilę nowy Crafter będzie oferowany w ponad 6 kategoriach.

Użytkownik w centrum

Jakie rodzaje systemów pomogą kierowcom w wewnętrznejkomunikacji w mieście? Jak pojazdem dostawczym łatwiej manewrować w błotnistymterenie? Jak zapobiec wypadkom powodowanym przez zmęczonych kierowców nadługich trasach? W celu uzyskania odpowiedzi na powyższe pytania, a dokładnie ?zrozumienia oczekiwań i wymagań użytkowników, w fazie rozwoju nowego Crafterainżynierowie Volkswagena towarzyszyli dużej liczbie klientów w ich codziennejpracy za kierownicą samochodów dostawczych. Tylko w ten sposób inżynierowiemogli dokładnie zrozumieć to, czego klienci rzeczywiście potrzebują i które systemysą niezbędne do skutecznego spełnienia ich wymagań. Dzięki temu nowy Crafteroferuje innowacyjne rozwiązania dostosowane do różnych rodzajów użytkowaniasamochodu dostawczego.

Koszty i ochrony środowiska

Najnowsze silniki Diesla, oferowane do napędu kolejnejgeneracji Craftera oraz na nowo zaprojektowane nadwozie zapewniają mu najniższew klasie ? zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji. Niezawodnejednostki napędowe ? przeznaczone do pracy zarówno na krótkich, jak i nadługich dystansach ? zapewniają bezproblemowe użytkowanie. Nowy Crafter wysokopunktuje także w kategoriach trwałości podzespołów oraz kosztów serwisu.Wszystko to pozytywnie wpływa na niski całkowity koszt użytkowania samochodu.

Praktyczność

Dzięki optymalnie wykorzystanej przestrzeni ładunkowej,pakowność nowego Craftera jest maksymalna. Nowy dostawczy Volkswagen sprytniełączy jednocześnie ogromną ładowność i minimalne wymiary zewnętrzne. Sprawiato, że samochód jest bardzo zwrotny, a zarazem łatwy w obsłudze ? niezależnieod tego, jak bardzo jest załadowany. Nowy Crafter, pod względem długości orazpojemności przestrzeni ładunkowej, przewyższa zarówno swojego poprzednika, jaki konkurentów.

Jaka jednostka?

Po raz pierwszy w historii Crafter oferuje tak wielemożliwości łączenia jednostek napędowych, skrzyń biegów oraz rodzajów napędudla wszystkich wersji nadwozia. Nowy silnik ?EA 288Nutz? ? 2,0-litrowy TDI ?został opracowany specjalnie na potrzeby nowego Craftera i jest dostępny wczterech wariantach mocy. Klienci mogą wybierać między jednostką o mocy 75kW(102KM), 90kW (122KM) oraz 103 kW (140 KM). Mogą także zdecydować się nanajmocniejszy wariant tego silnika ? TDI biturbo ? o mocy 130 kW (177KM). Wybórjednostek napędowych zależy od rodzaju układu przeniesienia napędu. Kliencibędą mogli zamówić nowego Craftera z napędem na oś przednią lub tylną, a takżez napędem na cztery koła 4MOTION. Dodatkowo będą mogli wybrać rodzaj skrzynibiegów. Taka różnorodność wyboru silnika, układu przeniesienia napędu iprzekładni nie była, jak dotychczas, spotykana w tym segmencie aut.

Jakby tego było mało, nowy Crafter będzie dostępny w trzechdługościach, w zależności od wersji nadwozia. Dodatkowo, wersja Furgon będziemiała trzy odmiany wysokości dachu. Innymi słowy, klienci będą mogliskonfigurować nowego Craftera dokładnie tak, jak będą potrzebowali do swojejpracy. Każdy klient znajdzie odpowiednią dla siebie konfigurację ? silnik, rodzajnapędu, przekładnię, długość pojazdu oraz wysokość nadwozia. W sam raz dozaspokojenia potrzeb firmy.

Systemy kierowcy

Nowy Crafter wyznacza zupełnie nowe standardy w segmenciedużych furgonów w dziedzinie dostępnych systemów wspomagania kierowcy. Zadaniemtych systemów jest optymalna ochrona pasażerów poprzez zastosowanie aktywnych ipasywnych układów bezpieczeństwa we wszystkich sytuacjach podczas użytkowaniaauta. Dzięki elektro-mechanicznemu układowi kierowniczemu, który w tej klasiepojazdów zastosowano po raz pierwszy, nowy Crafter może być wyposażony wwyjątkowo dużą liczbę systemów wspomagania kierowcy ? czynnych, takich jak ESPze stabilizacją toru jazdy przyczepy, adaptacyjny tempomat ACC, systemautomatycznego hamowania po kolizji, system korekty toru jazdy w przypadkubocznych podmuchów wiatru (opcjonalny), asystent manewrowania z przyczepą iwiele więcej… Systemów w ofercie jest mnóstwo, także tych z zakresubezpieczeństwa biernego ? m.in. poduszki powietrzne z przodu, boczne orazkurtynowe dla kierowcy i pasażerów oraz obszerna gama systemówinformacyjno-ostrzegawczych, jak kamera cofania, czujniki parkowania orazsystem ostrzegania o ruchu za pojazdem ? Rear Traffic Alert. Reflektorywykonane w technologii LED, wraz z funkcją doświetlania zakrętów orazasystentem świateł Light Assist, zapewniają znakomitą widoczność drogi. Crafterbędzie mógł także korzystać z serwisów internetowych, które będą dostosowane dospecyficznych potrzeb użytkowników.

Nowe podejście

Nowy Crafter został skonstruowany zgodnie z całkowicie nowąkoncepcją projektowania pojazdów użytkowych Volkswagena. U jej podstaw leżyprzekonanie, że ? szczególnie w segmencie aut użytkowych ? każdy samochódpowinien być maksymalnie funkcjonalny i jak najlepiej dopasowany do potrzebbardzo zróżnicowanej grupy odbiorców. Dlatego Craftera opracowano na nowo odpodstaw, co już na pierwszy rzut oka widać po nowej stylizacji zarównonadwozia, jak i wnętrza. Konstrukcja nowego Craftera w dużej mierze opiera sięna założeniu, że od Transportera ? głównego auta dostawczego w portfolioVolkswagena ?większy brat przejmie jakość wykonania, materiały we wnętrzu,design oraz solidność konstrukcji, których jeszcze nie miał.