Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Nowy autobusowy przewoźnik we Wrocławiu: Mobilis!

infobus
06.09.2019 16:00

Bez niespodzianek we Wrocławiu. Miejski przewoźnik otrzymałcztery oferty na liniowe podwykonawstwo i wybrał najtańszą z nich, czyli od warszawskiej firmy Mobilis.

6 września MPK Wrocław poinformowało o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na obsługę pakietu linii na terenie miasta. Przypomnijmy, że to liniowe zamówienie udało się rozstrzygnąć za drugimrazem, a o pierwszym podejściu pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.Natomiast w powtórce miejska spółka otrzymała oferty od czterech firm:

  • Mobilis, który znów zaproponował najniższą cenę i dostał zato 100 przetargowych pkt. Za całość byłoby to 120 996 200 zł brutto. Stołecznygigant zaproponował następujące stawki jednostkowe: 8,35 zł/wzkm netto wprzypadku kursów „dwunastkami” i 12,11 zł/wzkm netto za przegubowce(średnio 9,26 zł netto). Tu warto porównać z pierwszym przetargiem MPK.Pierwsze staniały z 8,60 zł netto, z kolei drugie podrożały z 11,83 zł netto.

  • Minimalnie droższa okazałą się Arriva, która zdobyła 99,84pkt. Spółka zaoferowała bardzo zbliżone stawki dla każdego typu autobusów. Wprzypadku krótszych to 9,49 zł/wzkm netto. Dłuższe to z kolei 9,79 zł/wzkmnetto. Średnia stawka początkowa to 9,56 zł netto. To z kolei daje 121 205 300zł brutto za całość.

  • Trzecią i niespodziewanie najdroższą ofertę przedstawiłaradomska firma Michalczewski (95,71 pkt), która od 2015 r. jest podwykonawcąwrocławskiego MPK. Stawkę początkową za kursy „dwunastkami” przewoźnikskalkulował na 9,20 zł/wzkm netto. Przeguby to więcej, bo 11,65 zł/wzkm netto.Średnia wychodzi 9,79 zł netto. Całość daje 126 418 000 zł brutto. Porównującto z poprzednim przetargiem mamy istotną zmianę- dwie różne stawki zamiastjednej w wysokości 10,75 zł netto.

  • Ostatnią ofertę przedstawiły wrocławskiego DolnośląskieLinie Autobusowe (96,14 pkt.), które w kuluarach był wskazywane na czarnegokonia przetargu. Cały kontrakt spółka wyceniła na 125 853 600 zł brutto. Zkolei stawki jednostkowe wyniosły 9,09 zł/wzkm za kursy autobusami klasy MAXIoraz 11,74 zł/wzkm neto przy przegubowcach, a zatem średnio 9,76 zł netto.. Wtym przypadku mamy do czynienia z spadkiem stawek. Odpowiednio z 9,69 złnetto i 12,28 zł netto.

W tej sytuacji Mobilis w zasadzie może już szukać bazy weWrocławiu. Do rozstrzygnięcia jest też kwestia zakupu nowych autobusów. Najakie marki postawił Mobilis? Opcji jest przynajmniej kilka.

Liniowe warunki

O warunkach najnowszego kontraktu pisaliśmy w InfoBusieTUTAJ. Przypomnijmy tylko, że podwykonawca MPK Wrocław nie będziemusiał już dysponować 40 autobusami, a 30. (18. klasy MAXI, 12. klasy MEGA),docelowo fabrycznie nowymi z bogatym wyposażeniem, bardzo zbliżonym do 50. szt.Mercedesów Citaro G C2, które niedługo zaczną trafiać do floty MPK Wrocław.

W początkowym okresie obowiązywania umowy nowy podwykonawcamiałby przejąć od miejskiego przewoźnika obsługę linii 109, 119 (tylko wweekendy) 122, 132 i 609. Przewozy będą obejmowane w trzech etapach:

  • od 18 stycznia2020 r. – osiem autobusów klasy MAXI, w tym jeden rezerwowy

  • od 1 lutego 2020r. – osiem autobusów klasy MAXI, w tym jeden rezerwowy

  • od 4 kwietnia 2020r. – 10 autobusów klasy MEGA, w tym dwa rezerwowe

Moment zakończenia realizacji wrocławskiego kontraktu to 28 luty 2025 r.