Nowi odbiorcy Isuzu Turquoise w Polsce

infobus
22.06.2009 20:24
Najnowszym odbiorcą autobusu Isuzu Turquoise w Polsce została Ambasada Rosji, która 19 czerwca br. odebrała pojazd w kolorze srebrny metalik. To 31 egzemplarz Turquoise sprzedany w naszym kraju. Trzeba przyznać jednak, że ostatni klienci firmy Wowo (przedstawiciela Isuzu Tedom w Polsce) robią wrażenie. Nabywcą 28. w kolejność pojazdu został jeden z najstarszych polskich przewoźników turystycznych –firma Gromada Transport. Kolejne egzemplarze w ramach publicznych przetargów trafiły do Lasów Państwowych i Politechniki Wrocławskiej, a najnowszy będzie woził pracowników i gości rosyjskiej ambasady w Polsce. To świadczy o wszechstronności pojazdu, jak i coraz większym doświadczeniu handlowym firmy Wowo. –Ostatni kontrakt to dla nas spore wyróżnienie –mówi Jarosław Głębocki, prezes Wowo. –W zasadzie każdy w tym przypadku spodziewał się, że Rosjanie albo sprowadzą pojazd rodzimej produkcji, albo zakupią autobus jednego z niemieckich producentów, których po prostu uwielbiają. A tu proszę –niespodzianka i to Isuzu Turquoise będzie reprezentacyjnym autobusem rosyjskiej ambasady. Bardzo nas to cieszy –podkreśla Jarosław Głębocki.
W wyposażeniu „rosyjskiego”egzemplarza znalazł się m.in. klimatyzacja, podwójne szyby, uchylne i rozsuwane fotele, ogrzewanie postojowe, system audio, zwalniacz terma, tempomat, czy czujniki cofania.
Isuzu Turquoise Isuzu Turquoise Isuzu Turquoise Isuzu Turquoise
Akademicki Turquoise
W podobnej kompletacji autobus został przekazany Politechnice Wrocławskiej, która w kwietniu br. odebrała swojego pierwszego Isuzu Turquoise. Pojazd zastąpił kilka używanych Jelczy PR110D, które odeszły na zasłużoną emeryturę. Przeznaczenie Isuzu w akademickiej flocie to wożenie grup wykładowców, studentów lub gości uczelni. Autobus został przekazany w wersji 28 miejsc + pilot + kierowca, w bogatym wyposażeniu, w którym znalazła się m.in. klimatyzacja, podwójne szyby, tempomat, retarder Thelma, zestaw DVD. Dodatkowo na życzenie klienta z tyłu pojazdu został zamontowana ekspres do kawy. W układzie napędowym Isuzu Turquoise zastosowano silnik Isuzu 4HK1-TC o mocy 190 kW (260 KM), spełniający normę Euro 4. W porównaniu do jednostki Euro 3 wprowadzono tutaj nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, filtr cząstek stałych DPD oraz wydajniejszą chłodnicę recyrkulacji spalin EGR. Zastosowana, 6 biegowa skrzynia biegów zapewnia optymalne wykorzystanie mocy i momentu obrotowego w każdych warunkach drogowych. Standardowo montowany tempomat pomaga w pokonywaniu długich dystansów. Dodajmy, że fabrycznie pojazd wyposażany jest także w ABS i ASR. Coraz częściej klienci zamawiają również hamulec elektromagnetyczny firmy Thelma, co daje wymierne oszczędności przy wymianie klocków hamulcowych.
Isuzu Turquoise Isuzu Turquoise Isuzu Turquoise Isuzu Turquoise Isuzu Turquoise Isuzu Turquoise
Kolejna nowość w autobusowej flocie Politechniki Wrocławskiej (za wyjątkiem autobusu Volvo 7450) to w pełni automatyczna klimatyzacja SAFKAR oraz ogrzewanie postojowe Eberspacher, które umożliwiają komfortowe podróżowanie w każdych warunkach klimatycznych. I przestrzeń bagażowa –bagażniki umiejscowione po bokach i na tyle autobusu mają łączną pojemność 3,5 m3. Dodatkowo, w celu zwiększenia możliwości przewozowych pojazdu może zostać wyposażony w hak holowniczy lub mocowania do ski-boxu.
Dane techniczne Isuzu Turquoise
Długość max
7670 mm
Szerokość max.
2300 mm
Wysokosc max. (z klimatyz.)
3330 mm
Masa całkowita pojazdu
10800 kg
Masa własna
6400-7500 kg
Silnik
Model Isuzu 4hk 1 e4c (Euro4) o pojemności 5193 cm3
i mocy max. 190 kW (260 KM) przy 190 / 2600 obr./min
Sprzęgło
hydraulicznie sterowane, jednotarczowe, suche
Skrzynia biegów
Ilość biegów 6 do przodu / 1 wsteczny
Opony
235×75 R 17.5 bezdętkowe
Prędkość max.
100 km/h
Promień skrętu min.
7100 mm
Zawieszenie
 
Przód paraboliczne resory piórowe
Amortyzatory teleskopowe
Tył zawieszenie pneumatyczne
Układ hamulcowy
 
Hamulec główny dwuobwodowy pneumatyczny
Przód / tył tarcze / bębny
Hamulec postojowy sprężynowy na tylnej osi
Dodatkowy hamulec silnikowy i retarder Thelma
Zbiornik paliwa
160 dm3