Nowi odbiorcy Isuzu Turquoise w Polsce
infobus
22.06.2009 20:24
Nowi odbiorcy Isuzu Turquoise w Polsce
Najnowszym odbiorcą autobusu Isuzu Turquoise w Polsce została Ambasada Rosji, która 19 czerwca br. odebrała pojazd w kolorze srebrny metalik. To 31 egzemplarz Turquoise sprzedany w naszym kraju. Trzeba przyznać jednak, że ostatni klienci firmy Wowo (przedstawiciela Isuzu Tedom w Polsce) robią wrażenie. Nabywcą 28. w kolejność pojazdu został jeden z najstarszych polskich przewoźników turystycznych –firma Gromada Transport. Kolejne egzemplarze w ramach publicznych przetargów trafiły do Lasów Państwowych i Politechniki Wrocławskiej, a najnowszy będzie woził pracowników i gości rosyjskiej ambasady w Polsce. To świadczy o wszechstronności pojazdu, jak i coraz większym doświadczeniu handlowym firmy Wowo. –Ostatni kontrakt to dla nas spore wyróżnienie –mówi Jarosław Głębocki, prezes Wowo. –W zasadzie każdy w tym przypadku spodziewał się, że Rosjanie albo sprowadzą pojazd rodzimej produkcji, albo zakupią autobus jednego z niemieckich producentów, których po prostu uwielbiają. A tu proszę –niespodzianka i to Isuzu Turquoise będzie reprezentacyjnym autobusem rosyjskiej ambasady. Bardzo nas to cieszy –podkreśla Jarosław Głębocki.
W wyposażeniu „rosyjskiego”egzemplarza znalazł się m.in. klimatyzacja, podwójne szyby, uchylne i rozsuwane fotele, ogrzewanie postojowe, system audio, zwalniacz terma, tempomat, czy czujniki cofania.
Akademicki Turquoise
W podobnej kompletacji autobus został przekazany Politechnice Wrocławskiej, która w kwietniu br. odebrała swojego pierwszego Isuzu Turquoise. Pojazd zastąpił kilka używanych Jelczy PR110D, które odeszły na zasłużoną emeryturę. Przeznaczenie Isuzu w akademickiej flocie to wożenie grup wykładowców, studentów lub gości uczelni. Autobus został przekazany w wersji 28 miejsc + pilot + kierowca, w bogatym wyposażeniu, w którym znalazła się m.in. klimatyzacja, podwójne szyby, tempomat, retarder Thelma, zestaw DVD. Dodatkowo na życzenie klienta z tyłu pojazdu został zamontowana ekspres do kawy. W układzie napędowym Isuzu Turquoise zastosowano silnik Isuzu 4HK1-TC o mocy 190 kW (260 KM), spełniający normę Euro 4. W porównaniu do jednostki Euro 3 wprowadzono tutaj nową turbosprężarkę o zmiennej geometrii łopatek, filtr cząstek stałych DPD oraz wydajniejszą chłodnicę recyrkulacji spalin EGR. Zastosowana, 6 biegowa skrzynia biegów zapewnia optymalne wykorzystanie mocy i momentu obrotowego w każdych warunkach drogowych. Standardowo montowany tempomat pomaga w pokonywaniu długich dystansów. Dodajmy, że fabrycznie pojazd wyposażany jest także w ABS i ASR. Coraz częściej klienci zamawiają również hamulec elektromagnetyczny firmy Thelma, co daje wymierne oszczędności przy wymianie klocków hamulcowych.
Kolejna nowość w autobusowej flocie Politechniki Wrocławskiej (za wyjątkiem autobusu Volvo 7450) to w pełni automatyczna klimatyzacja SAFKAR oraz ogrzewanie postojowe Eberspacher, które umożliwiają komfortowe podróżowanie w każdych warunkach klimatycznych. I przestrzeń bagażowa –bagażniki umiejscowione po bokach i na tyle autobusu mają łączną pojemność 3,5 m3. Dodatkowo, w celu zwiększenia możliwości przewozowych pojazdu może zostać wyposażony w hak holowniczy lub mocowania do ski-boxu.
Dane techniczne Isuzu Turquoise
Długość max
|
7670 mm
|
Szerokość max.
|
2300 mm
|
Wysokosc max. (z klimatyz.)
|
3330 mm
|
Masa całkowita pojazdu
|
10800 kg
|
Masa własna
|
6400-7500 kg
|
Silnik
|
Model Isuzu 4hk 1 e4c (Euro4) o pojemności 5193 cm3
i mocy max. 190 kW (260 KM) przy 190 / 2600 obr./min
|
Sprzęgło
|
hydraulicznie sterowane, jednotarczowe, suche
|
Skrzynia biegów
|
Ilość biegów 6 do przodu / 1 wsteczny
|
Opony
|
235×75 R 17.5 bezdętkowe
|
Prędkość max.
|
100 km/h
|
Promień skrętu min.
|
7100 mm
|
Zawieszenie
|
Przód paraboliczne resory piórowe
Amortyzatory teleskopowe
Tył zawieszenie pneumatyczne
|
Układ hamulcowy
|
Hamulec główny dwuobwodowy pneumatyczny
Przód / tył tarcze / bębny
Hamulec postojowy sprężynowy na tylnej osi
Dodatkowy hamulec silnikowy i retarder Thelma
|
Zbiornik paliwa
|
160 dm3
|