Nowe życie zajezdni MPK Łódź na Limanowskiego [FILM]
Nowa hala serwisowa i część administracyjno-socjalna w zajezdni MPK Łódź przy ulicy Limanowskiego została ukończona. Wykonawca prac, czyli ALSTAL Grupa Budowlana Spółka z o.o., realizuje prace zgodnie z przyjętym harmonogramem.
Gotowe są już instalacje m.in: grzewcza, wentylacji, sprężonego powietrza, myjni automatycznych, oczyszczalni biologiczno-mechanicznej i instalacji wodno-kanalizacyjnej. Inne wyposażenie też jest niemal w całości zainstalowane.
W uroczystości otwarcia hali wczoraj, 13 listopada udział wzięli przedstawiciele Zarządu i kierownictwa spółki, Urzędu Miasta Łodzi, wykonawcy robót i innych instytucji zaangażowanych w budowę. Zebranych powitał Prezes Zarządu MPK-Łódź Sp. z o.o. – pan Zbigniew Papierski, następnie głos zabrała Prezydent Miasta Łodzi – pani Hanna Zdanowska. Jako kolejny wypowiadał się pan Stanisław Świątek – Dyrektor Operacyjny firmy ALSTAL.
„Pozostaje mi jeszcze podziękować, przede wszystkim Pani Prezydent, że to za jej kadencji nasza komunikacja zmienia się nie do poznania” – podsumował wypowiedzi pan Prezes Papierski. Następnie goście udali się na krótką wycieczkę po terenie nowej hali, podczas której kierownik zajezdni – pan Grzegorz Matusiak – szczegółowo opowiedział o wyposażeniu nowego obiektu.
Nowe zaplecze w szczegółach
Prace przy wznoszeniu innych budynków niezbędnych do funkcjonowania zajezdni są również zaawansowane. Mury stacji paliw i prace związane z montażem zbiorników są już ukończone, trwa montaż instalacji wodociągowych. Widać też już żelbetową konstrukcję portierni. Teren wokół obiektów w dużej części został już uporządkowany.
Hala serwisowa posiada 25 stanowisk do obsługi autobusów, docelowo ma być w niej serwisowanych 200 pojazdów. W budynku znajduje się również myjnia, warsztaty, magazyny i stacja kontroli pojazdów. Z halą sąsiaduje część administracyjno-socjalna zajezdni, w której oprócz biur powstają m.in. dyspozytornia, pomieszczenia socjalne dla 500 kierowców (maksymalnie 60 pracowników na godzinę) oraz 130 mechaników (maksymalnie 40 pracowników na zmianę).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Budynek ma dwie kondygnacje, a jego powierzchnia użytkowa to ok. 7 557 m kw. Gdy zajezdnia będzie mogła korzystać z nowego obiektu, zburzona zostanie stara hala przeglądowo-naprawcza. Kolejny etap to budowa siedziby Zakładu Przewozu Osób Niepełnosprawnych i rozbiórka obecnej stacji paliw.
Koszt modernizacji Zajezdni Limanowskiego to ok. 74 mln zł.
„