Nowe Urbino uczą niemieckich kierowców jak jeździć
W lutym 2017 r. do floty Leipziger Verkehrsbetriebe dołączyły dwa wyjątkowe NoweUrbino 18. To pierwsze pojazdy – w ramach nowej generacji Solarisa – przygotowane donauki jazdy. To także kontynuacja dobrej współpracy LVB z polskim producentem – w zeszłym roku taborniemieckiego przewoźnika wzmocniło 12 szt. Nowych Urbino 18.
Nowe Urbino uczy jeździć
Najnowszy kontrakt polskiego producenta obejmuje dostawędwóch przegubowych pojazdów dostosowanych do nauki jazdy przyszłych kierowców.Są to Nowe Urbino 18, bliźniacze pod względem konfiguracji do „normalnych” pojazdówjeżdżących w Lipsku już od grudnia ubiegłego roku. Ich cechą charakterystycznąjest demontowany podest z fotelem przeznaczonym dla instruktora, któregomiejsce montażu znajduje się w obszarze pierwszych drzwi. Urbino mogą być zatemwykorzystywane także w codziennym ruchu pasażerskim uzupełniając pozostałą część floty.
Komfort pracy instruktora również w chłodne dni gwarantujądodatkowe dysze nawiewowe ogrzewania zabudowane w części pionowej parapetu.Dbając o bezpieczeństwo kursanta oraz innych uczestników ruchu, instruktorbędzie miał do swojej dyspozycji pedały przyspieszenia i hamulca oraz kontrolkidziałania kierunkowskazów. Pomocnicze lusterka zewnętrzne natomiast zapewniająwidok taki sam, jaki za kierownicą pojazdu ma uczeń. Całość uzupełniona jestprzez system monitoringu składający się z kamer zewnętrznych w narożnikudachowym oraz dwóch monitów 7″ pokazujących obie strony pojazdu.
Dodajmy, że to specjalne zamówienie jest efektem dobrejwspółpracy Solarisa z LVB, zainaugurowanej jeszcze w 2004 roku. W ramach tejwspółpracy do Lipska trafiły już łącznie 123 autobusy w różnych wersjach, odnajmniejszych Urbino 8,6, po Urbino 18 Hybrid. W grudniu równieżzawitał do Lipska pierwszy tramwaj Solarisa w ramach realizacji umowy ramowej zawartej w marcu 2015,obejmującej dostawę nawet do 41 tramwajów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dostawa 2016
Dostarczone jeszcze w grudniu 2016 roku nowe Solarisy Urbino18 są w pełni niskopodłogowe, oferują pasażerom jeszcze więcej przestrzeni ikomfortu. O wygodę i bezpieczeństwo osób podróżujących polskimi autobusamizadba m.in: system monitoringu, klimatyzacja, oświetlenie wnętrza pojazduwykonane w technologii LED oraz rozbudowany system informacji pasażerskiej zdużymi 18,5″ monitorami, na których wyświetlane będą wszystkie niezbędnepasażerom informacje. Miejsce pracy kierowcy wyposażone jest w szeregnajnowocześniejszych rozwiązań technicznych pomagających w wielogodzinnymprowadzeniu pojazdu. Producent zaprojektował dla prowadzących m.in.klimatyzację Konvekta KL20 KDE, podgrzewany i wentylowany fotel czy szafkę narzeczy osobiste.
Do napędu osiemnastometrowego Solarisa wykorzystanonowoczesny, spełniający surowe normy emisji spalin Euro 6 silnik DAF/PaccarMX-11 240 H1 o mocy 240 kW. Jest on wyposażony m.in: w tak zwaną funkcję”zimnego startu” ułatwiającą rozruch nawet przy bardzo niskich temperaturachzewnętrznych. Do współpracy z silnikiem zastosowano skrzynię biegów Voith Diwa6, z kolei dostawcą osi jest firma ZF.
„