Nowe Urbino przyjadą do stolicy w marcu 2018 r.

infobus
18.07.2017 09:22

18 lipca 2017 r. w siedzibie Miejskich Zakładów Autobusowychw Warszawie przedstawiciele MZA oraz firm Solaris Bus & Coach S.A. oraz BZWBK Leasing S.A. podpisali umowę na dostawę i 6-letni leasing autobusówelektrycznych. Kontrakt o wartości ponad 30 mln złotych zakłada, że dziesięćSolarisów Urbino 12 electric najnowszej generacji wyjedzie na stołeczne ulice wpierwszym kwartale 2018 roku.

Na zdjęciu grupowym widać uczestników dzisiejszej uroczystości: od lewej stoją: Krzysztof Kowalewski, BZ WBK Leasing,Tomasz Jąder, BZ WBK Leasing, Zbigniew Palenica, Wiceprezes Zarządu Solaris Bus& Coach, Solange Olszewska, Prezes Zarządu Solaris Bus & Coach, MarzenaMyszkowska, MZA Warszawa, Jan Kuźmiński, Prezes Zarządu MZA Warszawa, KatarzynaStrzegowska, Zastępca Dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego, Paweł Jankowski,MZA Warszawa.

W zakończonym kilka tygodni temu postępowaniu przetargowymna dostawę 10 sztuk autobusów elektrycznych w formie leasingu, najlepszą ofertęprzedstawiło konsorcjum firm Solaris Bus & Coach S.A. oraz BZ WBK LeasingS.A.

Dla warszawskiego przewoźnika kluczowym argumentem w wyborzedostawcy była nie tylko cena, ale innowacyjność produktu, jakość komponentów,liczba miejsc dla pasażerów, a także pojemność akumulatorów trakcyjnych.

-„Stawiamy na elektromobilność. Sześć lat temu zakupiliśmycztery autobusy hybrydowe, a dwa lata temu na Trakt Królewski wyjechałypierwsze pojazdy elektryczne. Dziś podpisaliśmykolejną umowę – na dostawę 10 elektryków, które wyjadą na Nowy Świat iKrakowskie Przedmieście już na początku przyszłego roku. Planujemy, że do roku2020 po ulicach stolicy będzie już jeździło 160 pojazdów korzystających z tegoźródła energii” – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Zgodnie z umową wszystkie autobusy zostaną dostarczone dokońca marca 2018 roku. Będą wyposażone w baterie Solaris High Energy opojemności 208 kWh, które będzie można ładować na dwa sposoby: ładowarkązajezdniową typu plug-in o mocy od 40 do 120 kW lub za pomocą pantografuzamontowanego na dachu pojazdu. Dzięki temu autobusy będą mogły wykonywaćcałodzienne zadania przewozowe.

Ambitne plany

-„Do 2027 roku chcemy wprowadzić do ruchu 800 nowychautobusów (610 sztuk 18-metrowych oraz 190 sztuk 10 i 12-metrowych). Chcemy,żeby w dużej mierze były to autobusy nisko- i bezemisyjne, czyli hybrydowe,gazowe i elektryczne – dodaje Jan Kuźmiński, prezes Miejskich ZakładówAutobusowych. – Jesteśmy prekursorem i jednym z liderów elektromobilności wEuropie. Zamierzamy rozwijać komunikację elektryczną coraz bardziej”.

Zakupione Urbino electric to kolejnych 10 autobusówelektrycznych marki Solaris w taborze MZA. Pierwsze autobusy bateryjne na uliceWarszawy wyjechały w 2015 roku. Elektryczne 12-metrowe Solarisy w liczbie 10sztuk kursują na linii nr 222 i oznaczają się bardzo wysoką sprawnościątechniczną. Pozytywne doświadczenia z ich eksploatacji pozwoliły na dalszyrozwój e-mobilności w stołecznej komunikacji publicznej.

-„Niezmiernie cieszy mnie, że możemy kontynuować wieloletniąi owocną współpracę z MZA, dostarczając kolejną partię autobusów elektrycznych.Wybór naszych pojazdów jest widocznym dowodem na to, iż Warszawa nie tylkokonsekwentnie inwestuje w zakup nowoczesnych, komfortowych i przyjaznychśrodowisku niskopodłogowych autobusów miejskich, ale robi to jednocześnie wsposób wyjątkowo efektywny, wyznaczając ogólnoeuropejskie trendy w komunikacjimiejskiej” – mówi Solange Olszewska, Prezes Solaris Bus & Coach S.A.