Nowe Urbino 18 w Monachium. Przegubowy powrót
Po kilku latach Solaris wraca do floty Stadtwerke München (SWM) z autobusami przegubowymi. I to w ramach najnowszej, IV generacji.
Do zakupu Nowego Urbino 18 niemieckiego przewoźnika przekonał m.in. nowy layout wnętrza. Przypomnijmy, że w ramach ostatnich zakupów spółka SWM wybierała firmę z Bolechowa, ale najczęściej w zakresie 12-metrowych pojazdów w zestawach z niskopodłogowymi przyczepami (Buszüge). Teraz przyszedł czas na sześć premierowych egzemplarzy z nowej generacji Urbino 18. Ich wartość to ok. 2 mln EUR. W wersji MVG oferują:
-
Więcej miejsca w obszarze II i III drzwi (dzięki elektrycznym drzwiom oraz konwersji dwóch rzędów siedzeń na indywidualne składane siedzenia / filpy);
-
Poszerzoną przestrzeń przy III. drzwiach – z korzyścią zwłaszcza dla pasażerów z wózkami dziecięcymi. Uwaga – rampa jest tylko przy II drzwiach.
-
Silniki Paccar MX11 Euro 6 o pojemności 10,8 l i mocy 271 kW / 368 KM + dodatkowy filtr sadzy i tlenków azotu.
-„Z nowymi autobusami flota SWM wrośnie do około 320 własnych pojazdów. Są one nam potrzebne, ponieważ mamy coraz więcej pasażerów. Dlatego musimy zagęszczań liczbę cykli, tworzyć nowe linie i częściej korzystać z większych autobusów. Z tego powodu w okresie letnim sprowadzimy do Monachium także 15 nowych zestawów autobusowych Buszüge. Ponadto jesienią spodziewamy się dostawy dwóch pojazdów elektrycznych, które chcemy poddać długoterminowej próbie terenowej. Generalnie z nowymi autobusami komunikacja miejska w Monachium jest jeszcze bardziej atrakcyjna I o to właśnie nam chodzi!” ? powiedział CEO MVG Herbert King.
Monachijski standard
Przegubowe Solarisy maja pojemność ponad 100 pasażerów (wg standardów VDV) i wyposażone są w cztery drzwi (2-2-2-2) w celu osiągnięcia szybkiej wymiany pasażerów. Ponadto pojazdy są wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej, klimatyzację, kamery wideo i oświetlenie wnętrza opartych na technologii LED.
Oprócz własnych autobusów SWM, monachijska sieć MVG korzysta także usług z prywatnych firm transportowych. W godzinach szczytu aktualnie w Monachium pracuje około 460 autobusów.
„