Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Nowe Urbino 12 w Gründau ciągną przyczepy Hessa

infobus
12.08.2016 15:07

WGründau również od niedawna kursują autobusy klasy maxi z przyczepami. Napoczątku ubiegłego miesiąca Solaris dostarczył do niemieckiego miasta cztery egzemplarzeNowego Urbino 12. W zależności od potrzeb mogą być do nich dołączone przyczepy produkcjiszwajcarskiego Hessa.

Pojazdykupiła firma Regionalverkehrsdienst z Gründau. Przewoźnik spod Frankfurtu nadMenem zrezygnował z kompletu downsizing’owego. Postawił na wariant z silnikiemDAF MX-11 o mocy 271 kW i pojemności skokowej 10,8 l. Jednostka osiągamaksymalny moment obrotowy 1600 Nm. Spełnia przy tym normę emisji spalin EURO 6.Zblokowaną ją z czterobiegową automatyczną skrzynię biegów Voith Diwa 6.

Niemogło także zabraknąć wydajnej klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej orazenergooszczędnego oświetlenia diodowego wnętrza. Na specjalne życzenieprzewoźnika wykładzina podłogowa została wystylizowana na panele podłogowe wróżnych odcieniach szrości. Tworzy to ciekawy kontrast z żółtymi poręczami orazsiedzeniami Ster 8MU Ultra Light z czerwoną tapicerką.
Do nowych autobusów będą podłączane w miarę potrzeb trzy przyczepy pasażerskieprodukcji Hessa. Zestawy o długości ok. 23 m umożliwia według podróż dla około30% więcej pasażerów. To dzięki łącznej pojemności autobusu dwunastometrowego iprzyczepki, która wynosi ok. 130 miejsc siedzących i stojących. A to zbliża torozwiązanie do pojemności pojazdów przegubowych.
Jednak w przeciwieństwie do nich zaletą zestawujest elastyczność, dzięki czemu idealnie on się nadaje na linie ze znacznąróżnicą frekwencji w godzinach szczytu i poza nimi. Dzięki temu operator orazzarządca komunikacji odczuwają realne oszczędności.
Nowe Urbino 12 są pierwszymi autobusami producentaz Bolechowa we flocie przewoźnika spod Frankfurtu na Menem. Będą obsługiwać liniew okolicach. Ponadto to pierwsze „jamniki” w nowej odsłonie, które przystosowanodo ciągnięcia przyczep. Wcześniej Solaris dostarczył np. trzy lata temu do Monachium10 Urbino 12 trzeciej generacji do tego przystosowanych.