Nowe trolejbusy dla MPK Lublin
infobus
29.10.2010 11:23
Nowe trolejbusy dla MPK Lublin
Kilkanaście miesięcy temu Prezes lubelskiego MPK zapowiedział wymianę taboru trolejbusowego. Trzeba przyznać, że nie były to słowa rzucone na wiatr. We flocie przewoźnika sukcesywnie pojawiają się nowe, niskopodłogowe trolejbusy. 20 października została podpisana kolejna umowa na dostawę 15 trolejbusów Solaris Trollino 12. W imieniu MPK umowę podpisali Prezes Czesław Rydecki i Wiceprezes Grzegorz Siemiński, producenta reprezentował zaś Wiesław Cieśla – Pełnomocnik Prezesa Zarządu ds. Kluczowych Klientów. W uroczystości uczestniczył także m.in. Zastępca Prezydenta Lublina, Krzysztof Żuk.
Zakontraktowane trolejbusy na ulice Lublina wyjadą wiosną przyszłego roku. Będą pojawiać się partiami, po 5 sztuk – w kwietniu, maju i czerwcu 2011 r. Wszystkie będą niskopodłogowe i pomalowane w tzw. barwy miejskie. Zostaną wyposażone m.in. w monitoring, głosową zapowiedź przystanków, automaty do sprzedaży biletów, okna przesuwne oraz tzw. ciepłe guziki, dzięki którym pasażerowie sami będą mogli otwierać sobie drzwi. MPK Lublin zapłaci za 15 sztuk trolejbusów 23352630 zł brutto.
Dlaczego MPK Lublin nie podpisało umowy na zakup 30 trolejbusów, tak jak to wynika z projektów unijnych? Na to pytanie odpowiadał Czesław Rydecki. Z uwagi na przedłużające się procedury przetarg został podzielny na dwie części. Nie oznacza to, że MPK zamówiło tylko 15 Solarisów. Przetarg został ogłoszony i rozstrzygnięty na 30 trolejbusów. Dokumenty zostały pozytywnie zweryfikowane przez Urząd Zamówień Publicznych, jednak, aby przyśpieszyć dostawę pojazdów podpisana została umowa na 15 wozów. Umowa na kolejne 15 wozów zostanie zawarta po podpisaniu, z Urzędem Marszałkowskim, umowy na finansowanie. To pozwoli Solarisowi na zachowanie ciągłości produkcji wszystkich 30 trolejbusów dla Lublina. Z uwagi na fakt, iż nowe Solarisy będą miały czeskie napędy, produkowane przez Skodę, będą musiały przejść proces homologacyjny. Będą to bowiem pierwsze takie trolejbusy w Polsce. Także z tego powodu ważny jest fakt przyśpieszenia realizacji zamówienia. Pierwsze cztery trolejbusy będą montowane w Pilznie, kolejne zaś, od kwietnia przyszłego roku w Lublinie. W tym celu do Czech udadzą się pracownicy MPK, którzy będą podglądać pracę tamtejszych monterów, tak aby zdobytą wiedzę wykorzystać w warsztatach MPK, najpierw pod nadzorem pracowników Skody, a później już samodzielnie.
Tabor trolejbusowy MPK Lublin
Marka /typ
|
Ilość
|
Jelcz 120ME
|
1
|
Jelcz 120MT
|
6
|
Jelcz EKO-BUS M121E
|
1
|
Jelcz PR110
|
42
|
MAZ 203 T8M
|
1
|
SAM M120M
|
3
|
Solaris Trollino 12AC
|
1
|
Solaris Trollino 12 M
|
1
|
ZIU 9UP /historyczny/
|
1
|