Nowe Travego na polskich drogach

infobus
09.01.2007 12:15
Pod sam koniec 2006 r. Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk”odebrał luksusowy autokar Mercedes-Benz Travego
Pod sam koniec 2006 r. Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk”odebrał luksusowy autokar Mercedes-Benz Travego. To już drugi pojazd tego typu we flocie firmy, a także drugie Travego II, które trafiło do polskiego przewoźnika. Wcześniej taki autobus (ale w wersji demo) zakupiła firma BM Tur z Zamościa. Oba egzemplarze –jako jedne z pierwszych autokarów eksploatowanych w Polsce –spełniają normy czystości spalin EURO 4. O wyborze nowego Travego przez Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk”zadecydowało wiele czynników takich jak: niezawodność, komfort i oczywiście bezpieczeństwo podróżnych. Travego jest reklamowany jako najbezpieczniejszy autokar na świecie i rzeczywiście lista elementów wpływających na poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego jest imponująca. Należy podkreślić, że jest to już drugie Travego zakupione przez Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk”. Pierwsze nabyte w listopadzie 2004 r. należy do poprzedniej generacji i posiada silnik spełniający normę EURO 3.
O wyborze nowego Travego przez Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk”zadecydowało wiele czynników takich jak: niezawodność, komfort i oczywiście bezpieczeństwo podróżnychNowe „śląskie”Travego II posiada 6-cylindrowy, 12-litrowy silnik OM 457 LA o mocy 315 kw (428 KM) oraz 6-biegową skrzynię typ GO 210
Tańczący i śpiewający autobus
Zespół Pieśni i Tańca „Śląsk”im. Stanisława Hadyny to jedyna w swoim rodzaju grupa artystyczna, która większość koncertów odbywa w pełnym, 110-osobowym składzie. Rocznie zespół daje około 200 koncertów w kraju i za granicą, co powoduje konieczność posiadania niezawodnego transportu. Dzięki nowemu Travego muzycy i tancerze będą mogli bezpiecznie i komfortowo dojechać na miejsce koncertu w każdym, choćby najmniejszym zakątku Polski czy Europy. Z uwagi na siedzibę Zespołu mieszczącą się w Koszęcinie autokary są pomocne również w codziennych dojazdach do pracy. W okresach mniejszej aktywności zespołu autobusy będą wynajmowane.
Nowe „śląskie”Travego II posiada 6-cylindrowy, 12-litrowy silnik OM 457 LA o mocy 315 kw (428 KM) oraz 6-biegową skrzynię typ GO 210. W standardzie posiada również takie systemy jak system elektronicznego sterowania hamulcami (EBS), kontroli trakcji oraz ESP (Elektronicznego Systemu Stabilizacji Toru Jazdy) oraz nowy system ciągłego hamowania DBL, zapobiegający niepożądanemu rozpędzaniu się pojazdu przy zjeździe z górki. We wnętrzu komfortowo mogą podróżować 44 osoby oraz dwóch kierowców. Wielogodzinne spędzanie czasu w trasie umila zamontowany system audio-video wyposażony w płaskie monitory LCD i odtwarzacz DVD oraz nowy zestaw nawiewowo-oświetleniowy.
Obecnie dwie nowe autokarowe rodziny Mercedesa: Travego i Tourismo są do siebie podobne jak nigdy dotądTo pierwszy model Mercedesa, który spaja pod względem designu całą turystyczną ofertę firmy
Travego II i nowe Tourismo
Obecnie dwie nowe autokarowe rodziny Mercedesa: Travego i Tourismo są do siebie podobne jak nigdy dotąd. –„Nowe Tourismo łączy w sobie turecką i niemiecką linię stylistyczną, reprezentowane do tej pory przez dwie różne rodziny: Tourismo i Travego –mówi Zbigniew Rusak, juror w konkursie „Coach of the Year”. –„To pierwszy model Mercedesa, który spaja pod względem designu całą turystyczną ofertę firmy. Natomiast mimo wprowadzenia nowoczesnych silników Euro 4 i nowych systemów elektronicznych utrzymano różnicę w porównaniu z topową klasą –Travego. Dlatego mamy tutaj stosunkowo ograniczony wybór opcjonalnego wyposażania (aczkolwiek i tak jest on szerszy niż w poprzedniej generacji). To wynika z przeznaczenia pojazdu, który ma być trwały i ekonomiczny w utrzymaniu. Jeżeli ktoś chce mieć do wyboru pełną gamę wyposażenia musi sobie kupić Travego.”
Mercedes-Benz TravegoMercedes-Benz Travego
O podobieństwo okrętu flagowego Mercedesa do ekonomicznego Tourismo spytaliśmy także Johannesa Lehmanna, prezesa EvoBus Polska. –„Istotnie, oba pojazdy mają podobną stylistykę, ale taki był nasz cel –wprowadzić wspólny design dla naszych autokarów, które do tej pory znacząco się różniły. Teraz możemy powiedzieć –mamy jedną stylistykę autobusów turystycznych Mercedesa. Natomiast pełnią one w naszej ofercie inne role. Travego można porównać do Mercedesa klasy S, a Tourismo –do klasy E. Z punktu widzenia praktycznego, klasa E jest w zupełności wystarczającym pojazdem do komfortowej i bezpiecznej jazdy. Jednak niektórzy chcą posiadać klasę S, aby pokazać, że stać ich na taki autobus. Tak moim zdaniem przedstawia się relacja pomiędzy obydwoma autobusami”–powiedział Johannes Lehmann.