Nowe Solarisy dla MZA Warszawa już w kwietniu
infobus
21.01.2007 22:19
Nowe Solarisy dla MZA Warszawa już w kwietniu
18 stycznia 207 roku przedstawiciele Miejskich Zakładów Autobusów w Warszawie oraz firmy Solaris Bus &Coach S.A. podpisali umowę na dostawę 50 sztuk niskopodłogowych, klimatyzowanych i wyposażonych w urządzenie do liczenia pasażerów, autobusów miejskich marki Solaris Urbino 12. Poniżej zamieszczamy ich krótką charakterystykę.
Autobusy w ramach kontraktu, który opiewa na łączną kwotę ponad 45 mln złotych, zostaną dostarczone do końca pierwszego półrocza 2007 roku. Dla komfortu podróżowania wszystkie z pięćdziesięciu Solarisów Urbino 12 zostaną wyposażone w klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Autobusy będą napędzane silnikami marki DAF spełniającymi normę czystości spalin euro 4. Wśród rozwiązań ponad standardowych zamontowanych w warszawskich autobusach znajdzie się urządzenie służące do automatycznego liczenia pasażerów z funkcją rozróżniania pasażerów wchodzących i wychodzących. System przepływu „strumienia pasażerów”będzie umożliwiał transmisję danych drogą radiową. Wszystkie autobusy marki Solaris standardowo wyposażone są w system EBS, który integruje właściwości systemów dobrze znanych kierowcom samochodów osobowych – ABS i ASR. Zastosowanie tego rozwiązania w istotny sposób wpływa na podniesienie poziomu bezpieczeństwa pasażerów i kierowcy pojazdu.
„Po dostarczeniu do MZA 50 Solarisów Urbino tabor tego przewoźnika będzie liczył już ponad 400 autobusów tej marki, a licząc autobusy należące do prywatnych przewoźników obsługujących warszawskie linie, to po ulicach stolicy będzie jeździć ponad pół tysiąca autobusów oznakowanych zielonym jamnikiem. Warszawa to niewątpliwie w tej chwili nasz największy klient i zanosi się na to, że już wkrótce umocni „pozycję lidera w rankingu właścicieli Solarisów”–powiedziała Solange Olszewska Wiceprezes Solaris Bus &Coach, która podpisywała umowę z MZA Warszawa.
Solarisy Urbino 12 będą nowością we flocie największego stołecznego przewoźnika. Dotychczas eksploatował on bowiem jedynie dłuższe, piętnasto i osiemnastometrowe autobusy wyprodukowane w Wielkopolsce. Pasażerowie stołecznej komunikacji miejskiej mieli jednak okazję do poznania krótkich Solarisów –11 takich pojazdów od 2000 roku jeździ po warszawskich ulicach w barwach firmy Connex. Pojawienie się nowych autobusów pozwoli na wycofanie z ruchu najbardziej wyeksploatowanych, kilkunastoletnich, Ikarusów jeżdżących w barwach MZA.
Warto na koniec przypomnieć, że do końca lipca do Warszawy zostaną dostarczone kolejne autobusy. Będzie to setka dłuższych Solarisów.
Dane techniczne autobusu Solaris Urbino 12:
Długość: 12000 mm
Szerokość: 2550 mm
Wysokość: 2850 mm
Wysokość wnętrza: 2370 mm
Silnik: DAF PR 183 (183 kW), euro4
Skrzynia biegów ZF Ecomat
Miejsca siedzące: 26 +1
Klimatyzacja przestrzeń pasażerska + kabina kierowcy