Nowe silniki Scania spełniły japońską normę emisji spalin
Nowa generacja silników Skanii uzyskała certyfikat potwierdzający zgodność z wymagającymi, japońskimi normami emisji spalin NLT. Nowe silniki torują drogę spełnieniu przyszłych norm ekologicznych w nadchodzącej dekadzie. Jednostki Scanii spełniły także standardy dotyczące zużycia paliwa, dzięki czemu korzystający z nich przewoźnicy będą mogli liczyć na 2% obniżkę podatku. Certyfikat na zgodność z japońską normą emisji spalin (klasa BKG) uzyskały 13-litrowe silniki w wersjach o mocy 420 i 470 KM –oba wyposażone w bezobsługowe filtry cząstek stałych. Jednostki spełniły także wymogi dotyczące ekonomiki spalania –to pierwsza na świecie tego typu inicjatywa, zapoczątkowana w 2005 r., której celem jest znaczne ograniczenie emisji dwutlenku węgla. Wyznacza ona poziom redukcji zużycia paliwa przypadający na każdego producenta pomiędzy rokiem 2002 a 2015, jak również kary dla tych producentów, którzy nie osiągną zakładanego poziomu redukcji do 2015 r. Japońskie normy NLT (New Long Term) są obowiązkowe dla pojazdów klasy ciężkiej od września 2007 r. Limity emisji poszczególnych związków są porównywalne z normami Euro 5 oraz amerykańskimi standardami EPA 07, jednak zupełnie inne są cykle testowe, co powoduje że dostosowanie danego silnika to każdej z tych norm musi być przeprowadzane oddzielnie.