Nowe MAN-y już na liniach w Nowym Sączu!
Wygląda na to, że to początek finału jednej z ciekawszych dostaw w ostatnich miesiącach. W piątek, 8 marca 12 nowych MAN-ów wyjechało ulice Nowego Sącza. Nowymi autobusami będą jeździć tylko najlepsi kierowcy, dla których możliwość prowadzenia nowoczesnego pojazdu jest wyróżnieniem za wzorową pracę.
„Mam nadzieję, że reakcje pasażerów jeżdżących tymi autobusami będą pozytywne. Zawsze jest lepiej jeździć nowym samochodem, a nie starym, bo on się nie zepsuje, bo jest stabilny, nowoczesny i bezpieczny” – mówił prezydent Nowego Sącza, Ludomir Handzel w trakcie oficjalnej prezentacji „lwów” – „Kabiny kierowców są na wysokim poziomie, fotel jest wentylowany i podgrzewany. Kierowcy będą mieć dobre warunki pracy, a pasażerowie komfort podróżowania.”
Na razie wygląda na to, że na nowosądeckie linie wyjechały same MAN-y Lion'sa City A37. Każdym z nich może podróżować maksymalnie 98 pasażerów. 28 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. W większości są to fotele Kiel Ideo, które w ostatnich latach MAN bardzo często stosuje w swoich autobusach miejskich. Osiem siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. MAN zastosował drzwi firmy BODE w nieco odświeżonej na życzenie producenta wersji.
Skoro rozprawiamy o autobusie A37, to siłą rzeczy producent zastosował ekonomiczny komplet. Jego sercem jest stojący silnik MAN D0836LOH66. Jednostka o pojemności 6,9 l ma 213 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Wiele wskazuje na to, że silniki są zblokowane z automatycznymi sześciobiegowymi skrzynią biegów ZF Ecolife w wersji 6AP1400B.
Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewniają przesuwne okna boczne oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w monitoring oraz gniazda z portami USB. Zadbano o czystość, gdyż MAN-y są wyposażone w śmietniczki.
Autobusy są wyposażone w dosyć przyzwoicie wyposażony system informacji pasażerskiej. MAN zastosował trzy zewnętrzne tablice diodowe firmy Mobitec. Pozostałe urządzenia to rozwiązania firmy GMV. Za kabiną kierowcy mamy monitor LCD 22″, który odpowiada za prezentację informacji liniowej. Nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje autorski autokomputer GMV.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pierwsze nowe MAN-y w historii MPK Nowy Sącz robią niezłe wrażenie. Dobrze wybrane wyposażenie, stonowana kolorystyka wnętrza czynią A37 bardzo przyjemnym autobusem. Śmiało więc można powiedzieć, że efekt końcowy bez problemu szybko przykryje fakt sporego opóźnienia.
Czekamy więc na wyjazd kolejnych „dwunastek” oraz szóstki małych „lwów” A47. Prócz Nowego Sącza ostatnie z tych autobusów otrzyma także Opole.
„