Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe Citaro w MPK Częstochowa

infobus
25.03.2008 21:23
10 nowych, 12-metrowych Mercedesów Citaro pojawiło się w częstochowskim MPK przed świętami Wielkiej Nocy. Są to pojazdy nowoczesne, wygodne, ekologiczne i odporne na wandali. Nowe autobusy zaprezentowano na Placu Biegańskiego, czyli w samym sercu Częstochowy. Udział w uroczystości wziął Prezydent Tadeusz Wrona, pojazdy poświęcił Metropolita Częstochowski Arcybiskup Stanisław Nowak.
Nowe Citaro w MPK Częstochowa
– Dziękujemy za solidność i terminowość, współpracujemy już ze sobą od jakiegoś czasu. Marka Mercedesa jest znana, częstochowianie lubią nimi jeździć –mówił do przedstawicieli Firmy Evobus Polska Prezydent Tadeusz Wrona.
Prezydent podziękował Zarządowi MPK za wypełnienie zobowiązań wobec niego i wobec częstochowskich radnych –za wygospodarowanie ze środków finansowych MPK pieniędzy na zakup nowych autobusów.
W ramach umowy podpisanej w październiku 2007 roku Firma Evobus Polska zobowiązała się do dostarczenia 10 sztuk autobusów marki Mercedes-Benz o nazwie handlowej Citaro. Nowe autobusy kosztują 7.493.373, 53 zł netto –brutto ponad 9 mln złotych. MPK zapłaci za autobusy 60% ich wartości w ciągu 30 dni od daty dostawy, pozostałe 40 % zostało rozłożone na 36 rat. Firma Evobus Polska udzieliła 3 lata gwarancji na autobusy.
Przekazanie autobusow
Nowe Mercedesy od tych z 2006 roku różnią się m.in. silnikiem, spełniającym rygorystyczne normy czystości spalin EURO 4, niezależnym przednim zawieszeniem (takim jak w samochodach osobowych) –podwyższa to komfort jazdy zarówno pasażerów jak i kierowcy;designem przodu i przednimi światłami.
Stanowiska kierowców są dużo bardziej komfortowe;a a-termalne, przyciemniające się szyby izolują pasażerów zarówno od zbyt wysokich jak i zbyt niskich temperatur na zewnątrz.
Kierowcy MPK są bardzo zadowoleni, twierdzą, że przesiadanie z się z 18-letnich autobusów na nowe Citaro to jak przesiadanie się z „malucha”na Mercedesa klasy C.
Wnetrze nowego Mercedesa
Dane techniczne autobusu Mercedes Citaro dla MPK Częstochowa
Długość – 11.95 m
Szerokość – 2,55 m
Wysokość – 3,1 m
Masa własna – 10 860 kg
Dop. masa całkowita – 18000 kg
Dop. nacisk osi – 112,7 kN
Producent silnika – Mercedes Benz
Typ silnika – OM457 hLA
Rodzaj silnika – czterosuwowy z zapłonem samoczynnym, EURO 4
Pojemność silnika – 11967 cm
Moc silnika /obroty – 220 kW/2000
Paliwo – olej napędowy
Skrzynia biegów – automatyczna typu VOITH 864
Opony i koła – Dunlop 275/70R 22,5, bezdętkowe, typu miejskiego
Układ hamulcowy mechaniczno-pneumatyczny, dwuobwodowy, uruchamiany nożnie, hamulce tarczowe z systemem: wspomagania ABV, ASR,ESP i BA
Liczba miejsc siedzących – 27+1
Liczba miejsc do stania – 78
Całkowita ilość miejsc – 105+1
Szerokość – 2,5 m
Wysokość – 3,3 m
Masa własna – 10860 kg
Dop.masa całkowita – 18000 kg
Dopuszczalny nacisk osi – 112,7 kN
Silniki w które wyposażone są autobusy Mercedes Citaro spełniają rygorystyczne normy czystości spalin EURO 4.
Emisja zanieczyszczeń wg typu badania ESC:
emisja tlenku węgla: 0,470 g/kWh,
emisja węglowodorów TCH: 0,012g/kwh,
emisja cząsteczek tlenków azotu NOx –3,061 g/kWh 
emisja cząstek stałych PT-0,012 g/kWh.
Źródło: www.czestochowa.pl