Nowe autobusy KM Płock już na liniach. W tle zakup wodorowców
Najnowsze autobusy Komunikacji Miejskiej w Płocku – o których przyjeździe do mazowieckiego miasta pisaliśmy już w InfoBusie - wyjechały na ulice Płocka.
To trzy pojazdy hybrydowe oraz dwa diesle spełniające najnowsze normy emisji spalin. To już jeden z ostatnich zakupów tego typu miejskiej spółki. Jest szansa, że już wkrótce dzięki współpracy z Orlenem pasażerowie przesiądą się do autobusów wodorowych.
Marka Solaris
-„To obecnie najnowocześniejsze i najbardziej ekologiczne pojazdy produkowane w tradycyjnej, spalinowej technologii. Hybrydy emitują do atmosfery kilka razy mniej niebezpiecznych związków niż kilkuletnie diesle. – Są to autobusy marki Solaris. Nowoczesne autobusy, które są wyposażone w nowoczesne systemy zapewniające bezpieczeństwo, jak i komfort podróżowania – powiedział Marcin Uchwał, prezes Komunikacji Miejskiej w Płocku.
Autobusy są wyposażone w klimatyzację, system informowania podróżnych, ale również systemy automatycznego gaszenia pożarów, czy monitorowania martwego pola.
-„Pasażerowie głównie będą odczuwali ten komfort związany z klimatyzacją, związany z ładowarkami, związany z niską podłogą – powiedział Piotr Bryk, kierownik działu przewozów Komunikacji Miejskiej w Płocku.
Dodamy, że autobusy zostały zakupione w ramach projektu „Rozwój zrównoważonej mobilności miejskiej na terenie Miasta Płocka – etap II” współfinansowanego przez Unię Europejską. Za nowe pojazdy miasto zapłaciło: – za hybrydowe 7.077.420 zł brutto (2.359.140 zł za jeden); a za pojazdy z napędem diesla 3.143.880 zł (1.571.940 zł brutto za jeden).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Kurs wodór
Wszystkie pojazdy kosztowały ponad 10 mln złotych. To prawdopodobnie jeden z ostatnich zakupów tego typu pojazdów zasilanych silnikami spalinowymi i spalinowo-elektrycznymi. Dzięki współpracy z Orlenem jest szansa, że już w przyszłym roku na ulice miasta wyjadą pierwsze autobusy wodorowe.
-„Ogłosiliśmy strategię zeroemisyjności do 2050 roku i to nie są tylko obietnice, słowa. To jest potężny proces inwestycyjny i to nie tylko w wodór ale i energetykę zeroemisyjną – mówił prezes Orlenu Daniel Obajtek.
Autobusy zasilane wodorem, to obecnie jedyne zeroemisyjne pojazdy.
-„Autobus wodorowy jest tak naprawdę autobusem elektrycznym. On sobie wozi własną elektrownię. Wodór jest przerabiany przez ogniwa na bezpośrednio na energię elektryczną i ten autobus jeździ już jako autobus elektryczny – powiedział Krzysztof Musiał, dyrektor ds. sprzedaży Solaris
Obecnie Komunikacja Miejska w Płocku posiada 107 autobusów. Średni wiek pojazdu to niespełna 10 lat.