Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowa Ruda chce elektryków z bagażnikiem rowerowym. Analiza SWZ

infobus
27.03.2023 11:08

Gmina Miejska Nowa Ruda jest w trakcie postępowania przetargowego, które ma wyłonić dostawcę dwóch autobusów elektrycznych klasy MIDI oraz ładowarki mobilnej.

O finansowaniu tej inwestycji oraz o warunkach formalnych przetargu pisaliśmy wcześniej w InfoBusie. A jakie są pozostałe zapisy SWZ? Czas na analizę.

Ocena oferentów

Zamawiający będzie punktować wykonawców w czterech kryteriach:

  • ceny – 60 pkt,
  • całkowitej liczby miejsc – 59 i więcej – 20 pkt,
  • mocy silnika – 260 kW – 10 pkt,
  • zasięgu autobusu na jednym ładowaniu – 220 km i więcej – 10 pkt.
Yutong E9 w Lidzbarku

MIDI elektrobusy

MIDI elektryki dla Nowej Rudy mają mieć długość od 8,5 do 9,5 m. Oferowane konstrukcje powinny być niskowejściowe, tzn. podłoga ma być niska bez stopni poprzecznych, co najmniej od przodu autobusu do tylnego słupka drugich drzwi (tworząca jednolitą powierzchnię włącznie z całą przestrzenią dla wózków) autobusu, do której dostęp jest zapewniony przez drzwi pasażerskie bez stopni pośrednich we wszystkich drzwiach. Zamawiający dopuszcza stopnie poprzeczne w podłodze, w tylnej części autobusu – w tym przypadku progi, w przejściu środkowym, podświetlone listwą świetlną LED. Wymiana pasażerów ma odbywać się poprzez dwoje drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0.

Autobusy będą napędzane poprzez zastosowanie jednego lub wielu silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że ich moc ma być nie mniejsza niż 160 kW. Zamawiający wymaga zastosowania baterii litowo - jonowych pozwalających przejechać minimum 160 km na jednym ładowaniu. Ich ładowanie odbywać się ma przewodowo, zewnętrzną ładowarką plug-in.

Przechodzimy do przedziału pasażerskiego, gdzie będą zamontowane siedzenia z tworzywa sztucznego, atestowane z uchwytami dla pasażerów, z wkładkami tapicerowanymi tkaniną z możliwością ich montażu i demontażu, odporne na ścieranie, zabrudzenia, łatwe do czyszczenia. Miejsce pracy kierowcy to kabina zabudowana, wydzielona z oszklonymi drzwiami (oszklenie kabiny musi być wykonane w sposób eliminujący refleksy świetlne) oraz wbudowanym okienkiem do sprzedaży biletów, zamykana na zamek.

System informacji pasażerskiej stanowić będą dwie tablice kierunkowe wykonane w technologii LED, posiadające układ automatycznej, ciągłej regulacji natężenia świecenia w zależności od warunków oświetlenia zewnętrznego (kolor diod biały) oraz jedna wewnętrzna tablica informacyjna LCD. Do tego dodać należy oczywiście automatyczne głosowe informacje o trasie przejazdu i kolejnych przystankach.

Jako ciekawostkę dodajmy, że autobusy muszą być przystosowane do przewozu 4 rowerów. W tym celu mają być wyposażone w bagażnik rowerowy montowany na haku holowniczym.

Ilu potencjalnych oferentów?

Zamawiający wyodrębnił cztery konkretne kryteria, które świadczą o tym, że dla niego liczy się nie tylko cena, ale też pojemność, moc silnika oraz zasięg. SWZ jest liberalne dla wykonawców, a co za tym idzie jest szansa na minimum dwie oferty. Z drugiej jednak strony – zamówienie jest małe, bowiem obejmuje tylko dwa elektryki, co też może wpłynąć na niewielkie zainteresowanie przetargiem ze strony producentów. O tym, kto ostatecznie zamelduje się na otwarciu ofert, przekonamy się w dniu 11 kwietnia.