Normandia kupuje pierwsze elektryki i wodorowce
Metropolia Rouen Normandie właśnie zamówiła dziesięć autobusów elektrycznych Mercedes-Benz eCitaro.
Zamówienie złożone przez UGAP zostanie zrealizowane w sierpniu 2021 r. Równolegle czekamy na kontrakt na 11 pojazdów wodorowych.
Normandzki mix
E-kontrakt z Mercedesem to pierwszy krok w globalnej strategii przejścia całej komunikacji miejskiej na bezemisyjne napędy w nadchodzących latach.
-„Stawiamy na autobusy w 100% zelektryfikowane” - zapowiada Nicolas Mayer-Rossignol, prezes Métropole Rouen Normandie.
Sieć transportu publicznego Astuce w Métropole Rouen Normandie składa się z ponad 200 autobusów, które realizują rozmaite funkcje – od obsługi tras szkolnych przez linie miejski i system BRT po transport na żądanie. W sumie cała sieć pokonuje ponad 18 milionów kilometrów rocznie.
W tym roku normandzką flotę wzmocni dziesięć nowych autobusów eCitaro, w tym:
- osiem autobusów solo eCitaro z akumulatorami NMC najnowszej generacji o pojemności energetycznej 396 kWh każdy,
- dwa autobusy solo eCitaro wyposażone w innowacyjne akumulatory półprzewodnikowe o pojemności 441 kWh.
Wszystkie pojazdy będą ładowane nocą w zajezdni Rouen. Wszystkie egzemplarze będą mieć gniazdo ładowania z przodu - po prawej stronie, a także drugie z tyłu pojazdu.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Francuski design
Zamówione eCitaro mają troje drzwi (2-2-2), które zapewnią szybki przepływ pasażerów na przystankach. Wewnątrz powita pasażerów atrakcyjne wnętrze: grafitowo-czarna wykładzina podłogowa, tapicerka siedzeń w odcieniach szarości i niebieskie uchwyty. Wszystko to uzupełnia się wzajemnie, tworząc bardzo atrakcyjne wnętrze. Pasażerowie skorzystają również z gniazd USB do ładowania swoich urządzeń.
Ponadto będą mogli cieszyć się nie tylko czystszym transportem, ale także wysokim poziomem bezpieczeństwa: wśród szerokiej gamy wyposażenia pokładowego eCitaro znajdują się Active Brake Assist i Sideguard Assist – czyli asystent skrętu.
Dostarczone pojazdy będą występować w barwach sieci Astuce plus odniesienie do ich w pełni elektrycznego układu napędowego: „100% électrique”.
Czas na wodór
Francuska metropolia zapowiada też zakupy 11 pierwszych autobusów wodorowych. I to w tym roku. Planowo pojazdy mają zostać dostarczone w połowie 2022 roku. Zakupowi towarzyszy projekt budowy stacji wodorowej, dla której Metropolia bierze udział w programie ADEME, którego wyniki oczekiwane są w połowie marca.
-„Walka o klimat i redukcję emisji zanieczyszczeń to wyścig z czasem, który nie pozostawia wytchnienia. Więc idziemy do przodu. Metropolia Rouen Normandy kupi 11 autobusów wodorowych z dostawą w połowie 2022 roku. Jednocześnie przyjmujemy efektywną i ekologiczną strategię, tworząc lokalną stację produkcji i dystrybucji własnego wodoru w zajezdni autobusowej. Aby wzmocnić tę bezprecedensową inicjatywę i wesprzeć ją wsparciem finansowym, jesteśmy kandydatami do konkursu ADEME na projekty „Hydrogen Territorial Ecosystems”. Nasz region ma wszystkie atuty, aby stać się punktem odniesienia w zakresie transformacji ekologicznej i energetycznej – powiedział Nicolas Mayer-Rossignol.