Nieoczekiwany zwrot akcji w Komornikach. Hybryda od MAN-a
30 listopada Gmina Komorniki poinformowała, że i owszem unieważniła przetarg na zakup jednego autobusu hybrydowego (25.11), ale jednocześnie z wolnej ręki przyznała to zamówienie firmie MAN Truck & Bus Polska.
Tego jeszcze nie było w autobusowych przetargach! "Winę” za takie anomalie ponosi konkurs CUPT, gdzie wielkopolska gmina złożyła jeden z 12 wniosków. Postępowanie to ma bardzo krótki okres rozliczenia projektu, także ten kto chce odstać unijną dotację … musi się spieszyć. I to bardzo. Co widać na przykładzie niekonwencjonalnego rozwiązania Komorniki.
z wolnej ręki
Poszukiwany pojazd miał zasilić tabor Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Komorniki. O wymaganiach formalnych ogłoszonego w tym przedmiocie przetargu pisaliśmy w InfoBusie już wcześniej. Nowa hybryda miała być dostarczona do zamawiającego w ciągu 240 dni od zawarcia umowy z producentem.
Przy braku kryteriów technicznych i liberalnych zapisach SWZ stawialiśmy, że Komorniki otrzymają przynajmniej jedną ofertę, ale się pomyliliśmy. Przynajmniej w zakresie przetargu, gdzie nie została złożona żadna propozycja. Natomiast poza postępowanie, Komorniki otrzymały ofertę od MAN Truck & Bus Polska i na nią przystały. Jej końcowa wartość to 1.250 000.00 PLN netto za autobus MAN Lion`s City 12 Hybrid. Czekamy zatem na sukces w konkursioe CUPT i umowę na kolejny autobus hybrydowy dla Komornik.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Komornicka hybryda
Hybryda dla Komornik ma mieć długość od 11,8 do 12,2 m, a wysokość max. 3,15 m oraz niską podłogę bez stopni poprzecznych. Jednostką napędową hybrydy będzie silnik Diesla o mocy powyżej 200 kW, spełniający normę spalania Euro 6. Napęd hybrydowy ma redukować zanieczyszczenie i hałas. Akumulacja energii elektrycznej może pochodzić z rekuperacji oraz nadmiaru chwilowej mocy silnika wysokoprężnego, które mogą występować jednocześnie lub niezależnie od siebie. Magazyn energii musi być zbudowany w oparciu o akumulatory lub superkondensatory lub też inne urządzenia o porównywalnych zdolnościach do magazynowania energii. Wymiana pasażerów będzie odbywała się poprzez 3 pary drzwi, w układzie 2-2-2 o szerokości minimalnej 1100 mm.
Dla kierowcy przewiedziano kabinę typu zamkniętego, wyposażoną w: fotel z zawieszeniem pneumatycznym z pełną regulacją bezstopniową, schowek z uchylnymi pokrywami, schowek zamykany na klucz typu „kwadrat” przeznaczony na rzeczy kierowcy, radio, gniazdo USB, podstawkę pod rozkład jazdy z lampką, haczyk na ubranie. Pasażerowie będą mieli do dyspozycji fotele o budowie modułowej wykonane z tworzywa sztucznego na szkielecie stalowym lub z tworzywa sztucznego z możliwością łatwego montażu i demontażu. Przewoźnik chce, aby tablice zewnętrzne były diodowe w kolorze bursztynowym. Z kolei tablice wewnętrzne stanowić będzie panel LCD o przekątnej 38 cali, zamontowany na boku pojazdu oraz tablica typu LED w kolorze czerwonym, przymocowana do sufitu.