Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Niemieckie Ministerstwo Transportu pozytywnie o LNG

infobus
27.11.2017 15:35

Prezentujemy wyniki badań opublikowanych przez niemieckieMinisterstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej. Okazuje się, że Solbus miałrację stawiając na to paliwo.

Skąd pomysł na badania? Wyznaczony przez Niemcy ambitny celredukcji emisji gazów cieplarnianych o maksymalnie 95% do 2050 roku musi doprowadzićdo ewolucji długodystansowego transportu towarowego. W opublikowanym niedawnoopracowaniu niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej (BMVI)wskazuje skroplony gaz ziemny (LNG) jako najlepsze rozwiązanie dla transportudługodystansowego w krótkiej perspektywie oraz w ciągu najbliższych 10-15 lat.

Niemieckie Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej(BMVI) opublikowało „Inicjatywę na rzecz przyjaznego dla środowiska transportudrogowego” („Initiative klimafreundlicher Strassengüterverkehr”), której celemjest osiągnięcie przez ten kraj w ramach działań na rzecz klimatu redukcjiłącznej emisji gazów cieplarnianych o 95% do 2050 roku oraz redukcji emisjipochodzących z transportu o 42% do 2030 roku, w odniesieniu do wartości z 1990roku. Osiągnięcie tego celu będzie wymagało niemal całkowitej dekarbonizacjibranży transportowej.

BMVI Roadmap skupia się na samochodach ciężarowych i rozważaopłacalność zastosowania gazu ziemnego, wodorowych ogniw paliwowych oraz paliwpłynnych na bazie energii elektrycznej jako rozwiązań mających na celuosiągnięcie zrównoważonego transportu. Według raportu skroplony gazziemny (LNG) jest najlepszym rozwiązaniem dla transportu długodystansowego wkrótkiej perspektywie.

Opracowanie wskazuje na LNG jako jedyną na masowym rynkualternatywę dla oleju napędowego do momentu wprowadzenia systemów ogniwpaliwowych zasilanych wodorem około roku 2030, po których na rynek wejdą paliwapłynne na bazie energii elektrycznej. Po niedawnym przedłużeniu ulgi podatkowejna gaz ziemny do 2026 roku – zwiększającym jeszcze bardziej bezpieczeństwoinwestycji – omawiane studium stanowi logiczny krok naprzód i zapowiada spójnedziałania na rzecz zmiany w tym sektorze. Zgodnie z prognozami zawartymi wstudium BMVI, do roku 2030 zostanie sprzedanych 50 tysięcy ciężarówekdalekobieżnych z napędem alternatywnym, z czego tysiąc będzie objętychprogramem motywacyjnym, który ma zostać ogłoszony wkrótce.

Iveco już to ma

Studium BMVI jest zbieżne z wizją przyszłości tego sektorareprezentowaną przez firmę IVECO. Koncern uważał i uważa, że gaz ziemny to kolejny krok na drodze dozrównoważonego transportu. W ciągu ostatnich 20 lat firma IVECO stała siępionierem alternatywnych napędów – na gaz ziemny, elektrycznego i hybrydowego –i jest dziś uważana za lidera w tym sektorze. Zwieńczeniem oferty ciężkich pojazdów – istotnym z punktu widzenia publikacji BMVI – jest Stralis NP, pierwsza ciężarówka na gaz ziemny stworzona specjalnie do operacji długodystansowych, o zasięgu do 1600 km zapewnianym przez dwa zbiorniki LNG o pojemności 400 kg oraz wyjątkową wydajność silnika. Dzięki stworzonej przez IVECO technologii wykorzystania gazu ziemnego ciężarówka ta może jeździć na sprężony lub skroplony gaz ziemny, dysponując mocą znamionową, komfortem, technologią przekładni i wydłużonym zasięgiem odpowiednimi dla wymogów długodystansowych misji transportowych.

Redukcję emisji CO2 można zwiększyć jeszcze bardziej dzięki wykorzystaniu gazu odnawialnego (nawet -95% przy zastosowaniu biometanu). Korzyści płynące z zastosowania technologii firmy IVECO wykorzystującej gaz ziemny wykraczają poza redukcję emisji CO2 przez pojazd: poziom emisji cząstek stałych jest pomijalny, a emisja tlenków azotu – znacznie niższa (-60% w porównaniu z zastosowaniem pojazdu na olej napędowy na długiej trasie). Pojazd jest też znacznie cichszy, dzięki redukcji poziomu hałasu o 50%. Otwiera to dodatkowe perspektywy biznesowe w obszarach miejskich, w których występują ograniczenia ruchu pojazdów.

Po sprzedaniu ponad 22 tys. pojazdów, firma IVECO jest absolutnym liderem rynku i technologii w branży pojazdów użytkowych na gaz ziemny.

Raport „Initiative klimafreundlicher Strassengüterverkehr“można pobrać TUTAJ