Niemcy zamawiają kolejne wodorowe Solarisy. Trzynastka dla Frankfurtu
Firma Solaris Bus & Coach kontynuuje wodory podbój niemieckiego rynku.
Na zakup Urbino 12 hydrogen zdecydował się kolejny miejski przewoźnik w tym kraju. 13 sztuk autobusów wodorowych trafi tym razem do Frankfurtu. Autobusy mają wyjechać na linie jeszcze w 2022 roku.
In-der-City-Bus
Solaris Bus & Coach wygrał przetarg na dostawę 13 autobusów z napędem wodorowym ogłoszony przez spółkę In-der-City-Bus, odpowiedzialną do komunikację miejską we Frankfurcie. To kolejna wygrana producenta, który sukcesywnie zwiększa swoją ekspansję w obszarze elektromobilności, dostarczając do kolejnych europejskich miast, poza wodorowymi, także autobusy elektryczne czy trolejbusy.
„Miasta są odpowiedzialne za 60% emisji CO2, zatem to niezwykle ważne , by technologie wykorzystywane w każdym obszarze ich funkcjonowania przechodziły na „zieloną stronę”, w tym także transport publiczny. Jesteśmy dumni, że oferowane przez nas produkty przyczyniają się do tej ekologicznej transformacji i mają realny wpływ na poprawę komfortu życia mieszkańców. Z satysfakcją także obserwuję coraz większe zainteresowanie autobusami wodorowymi, które są doskonałym uzupełnieniem naszego emobilnego portfolio” – mówi Javier Calleja, prezes zarządu Solaris Bus & Coach sp. z o.o.
Technologia wykorzystywana w Urbino hydrogen umożliwia maksymalnie ekologiczną jazdę – dzięki zasilaniu energią pochodzącą z ogniwa paliwowego (o mocy 70 kW), jedynymi produktami ubocznymi zachodzącej tam reakcji chemicznej są ciepło oraz para wodna. Energia elektryczna powstająca w procesie odwróconej elektrolizy wody jest następnie przekazywana bezpośrednio do układu napędowego, którym jest oś z elektrycznymi silnikami. Oprócz tego każdy z zamówionych autobusów zostanie wyposażony w dodatkowy magazyn energii elektrycznej – baterię Solaris High Power. Niezbędny do zasilania autobusu wodór przechowywany będzie w postaci gazowej, w umieszczonych na dachu zbiornikach.
Frankfurcki standard
Solarisy Urbino 12 hydrogen będą wyposażone w szereg najnowocześniejszych rozwiązań ADAS, wspierających pracę kierowcy, mi.in. w system MirrorEye, czyli zestaw kamer zainstalowanych w miejscu lusterek bocznych, zapewniających większą widoczność kierowcy. Rejestrowany obraz przekazywany jest na ekrany wewnątrz pojazdu. Co ciekawe, na ekranach mogą być także wyświetlane progi odległości poszczególnych części autobusu, np. jego tyłu, określonych drzwi lub osi, co umożliwi kierowcy łatwiejsze, a przede wszystkim bezpieczniejsze manewrowanie i parkowanie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dodajmy na koniec, że In-der-City-Bus GmbH to dobry klient firmy Solaris Bus & Coach. W listopadzie 2020 r. przewoźnik odebrał 49 nowych autobusów z silnikami diesla (41 solo i 8 przegubów) marek MAN i Solaris.
Nowe pojazdy weszły w skład obsługi pakietu autobusowego C na południu Frankfurtu, co oznaczało uruchomienia od 1 stycznia dziesięciu linii autobusowych i zatrudnienia ponad 100 nowych kierowców autobusów.
-„Obecna technologia i sytuacja rynkowa nie pozwalają obecnie na rezygnację z napędów diesla. Zakładając jednak, że autobus o średniej wydajności 60 000 km rocznie będzie eksploatowany przez dziesięć do dwunastu lat, te najnowsze autobusy mogą być jednymi z ostatnich zakupionych przez ICB pojazdów z silnikiem wysokoprężnym. W obecnej fazie przejściowej opieramy się na mieszance pojazdów z silnikiem wysokoprężnym i elektrycznym. Relacja będzie się stopniowo odwracać. Jesteśmy przygotowani na zmianę technologii” - wyjaśnia Christian Schaefer z In-der-City-Bus GmbH.
Po dostawie nowych pojazdów, flota ICB obejmuje 212 autobusów solo i przegubowych z normami EEV i Euro 6 (na łącznie 400 egzemplarzy eksploatowanych we Frankfurcie). Do tego trzeba doliczyć 16 autobusów elektrycznych, w tym dziewięć przegubowych autobusów elektrycznych marki Irizar, siedem solo i jeden autobus hybrydowy. Teraz nastał czas na autobusy wodorowe.