Niemcy zamawiają 40 wodorowych autobusów. Van Hool!
Belgijski Van Hool podpisał kontrakt na dostawę 40 autobusówwodorowych z niemieckimi przewoźnikami RVK Köln oraz WSW Wuppertal.
-„To największe w Europie zamówienie na autobusy wodorowe,jakie kiedykolwiek zostało złożone. Będzie z pewnością wsparciem dlaupowszechnienia tej technologii w transporcie publicznym – powiedział prezesVan Hool, Filip Van Hool.
Zgodnie z umową – 30 pojazdów na ogniwa paliwowe trafi doKolonii, zaś pozostała dziesiątka – do Wuppertal. Dostawy rozpoczną się wiosną2019 r. Dodajmy, że po ulicach Kolonii jeżdżą już dwa wodorowe autobusy VanHoola.
-„Autobusy wykorzystujące wodorowe ogniwa paliwowe należą donajbardziej przyjaznych środowisku pojazdów dla transportu publicznego. Nietylko nie emitują zanieczyszczeń, ale są też znacznie cichsze w eksploatacji -dodaje Eugen Puderbach, szef RVK Köln.
Wszystkie pojazdy wyprodukowane zostaną w belgijskiej fabryceVan Hool – w Koningshooikt. Stamtąd do Niemiec trafią zeroemisyjne, dwuosiowe autobusy 12metrowe Van Hool A330FC, wyposażone zarówno w ogniwa paliwowe dostarczone przez kanadyjskąfirmę Ballard, jak i baterie. Za napęd pojazdów będzie odpowiadał elektrycznysilnik Siemensa o mocy 286 KM (210 kW). Zbiorniki wodoru, mogące pomieścić 38,2kg tego paliwa, pozwolą z nawiązką na wypełnienie całodziennego rozkładu jazdyautobusów. przewidzianego na 350 km. Zużycie wodoru na 100 km wyniesie ok. 8kg.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Van Hool buduje autobusy wodorowe przeznaczone na rynekamerykański już od 2005 r., zaś na europejski – od 2007 r. Działający w autobusowejbranży od ponad 70 lat Van Hool w sumie wyprodukował już 53 pojazdy tego typu.
„