Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Niemcy zaczynają modernizować autobusy. Dusseldorf

infobus
23.07.2018 09:00

W lipcu znany niemiecki operator Rheinbahn przedstawił program redukcji tlenku azotu w swoich autobusach miejskich. Z pomocą technologii firmy HJW i federalnego rządu.

Dusseldorf to jedno z pierwszych niemieckich miasta , którechce przekonwertować silniki w swoich starszych autobusów na standard Euro 6. Wtym zabiegu ma pomóc technologia CSR opracowany przez firmę HJW.

Zgodnie z tegorocznym wyrokiem Federalnego SąduAdministracyjnego niemieckie miasta mogą samodzielnie zarządzać zakazami wjazdudla pojazdów silnikowych w celu poprawy jakości powietrza. Tym samym tematemnumer w autobusowej branży w Niemczech jest szybka modernizacja autobusówtransportu publicznego. Jednym z tańszych sposób jest modernizacja starszychautobusów Euro V / EEV na standard Euro 6 za pomocą technologii dodatkowychfiltrów SCRT, które m.in. oferuje firma HJS. Co więcej – spółka ta uzyskała odpowiedniecertyfikaty od MAN i Evobus (w drodze), a pierwsze tego typ programy zostały dofinansowaneprzez rząd federalny. Jak ocenia HJS, w Niemczech jest obecnie ponad 28 000 autobusów miejskich,które nie spełniają standardu Euro 6 i tym samym przyczyniają się dozanieczyszczenia miejskiego.

Technologia SCRT

FirmaHJS wprowadziła na rynek technologię bazującą na patencie SCRT, które bazuje naaktywnym zarządzaniu temperaturą dla technologiiAdBlue. Nadajesię ona do większości autobusów obecnych na rynku z silnikami wysokoprężnymi. Dziękiinstalacji uzyskuje się drastyczną redukcję zanieczyszczeń – nawet o 90%. Conajważniejsze, pojazdy wyposażone w tę technologię HJS są klasyfikowane ifinansowane przez Federalne Ministerstwo Transportu w ten sam sposób, conajnowsze autobusy.
Kolejny plus to pełna ekologiczność – także w temperaturze do -7C. Pamiętajmy,że nowoczesne autobusy miejskie w klasie Euro 6 oferują najwyższy poziomoczyszczania spalin dzięki połączeniu filtrów cząstek stałych i technologiiSCR. Natomiastautobusy w ruchu miejskim często – przede wszystkim w zimie – nie osiągajątemperatury wymaganej do optymalnego działania katalizatora SCR.

Dusseldorf zaczyna

Dusseldorf swój plan modernizacji floty Rheinbahn rozpoczął 10lipca. W ramach projektu 89 starszych autobusów ma być wymienionych na nowe.Mówi się tutaj o zakupie 21 pojazdówsolo i 12 autobusów przegubowych oraz 20 autobusów przegubowych dla II etapu liniiautobusowych BRT. Dalszych 155 z silnikami Euro 5 zmodernizowane. Razem jest toinwestycja o wartości ok. 42,6 milionów euro.

Wefekcie do końca 2020 roku wszystkie autobusy Rheinbahn nie będą miały niższejnormy niż Euro 6. To też oznacza, że ​​emisja tlenku azotu spadnie ze 100 tonNOx (w 2017 r.) do 14 ton w 2020 r. (86 ton). ZdaniemRheinbahn, udział autobusów miejskich w zanieczyszczeniach NOx w ruchu w Dusseldorfiespadnie o 86 procent, aby ostatecznie osiągnąć poziom 1 do 2 procent całkowitejemisji tlenków azotu w mieście.

Jak powiedział federalny minister transportu AndreasScheuer: – „Nasz cel jest jasny. Czystsze powietrze w miastach. Dlategowspieramy finansowo firmy transportowe w zakresie inwestycji w dodatkowe systemyoczyszczania spalin . Przykład Duseldorfu pokazuje, że emisja w silnikach dieslamoże być zmniejszona nawet o 90 procent w zakresie tlenków azotu.”

W przyszłym roku Rheinbahn planuje budowę pierwszej liniiautobusów elektrycznych. Dotego czasu chce kupić 10 elektrobusów, oprócz już zamówionych 2 takichpojazdów. Do 2021 r. łącznie 22 autobusy elektryczne mają obsługiwać pierwsząlinię e-bus.

Przyokazji warto dodać, że Dusseldorf, kierując się przykładem Rheinbahn, zaplanowałszybszą odnowę floty ciężarówek. Wedługdanych Federalnego Urzędu Pojazdów Silnikowych, z około 17 000 ciężarówek zarejestrowanychw Dusseldorfie tylko 1 070 (18,2%) posiada standard Euro 6.