Niemcy pomyślą nad mytem dla autokarów
Bundestag rozszerzył w środę obowiązkowe opłaty dlasamochodów ciężarowych na wszystkie drogi krajowe w Niemczech. Obecnie mytoobowiązuje na autostradach i na wybranych drogach krajowych. Od połowy 2018 r.obejmie całą sieć większych dróg.
Decyzja Bundestagu oznacza, że obowiązkiem opłat zostanieobjętych 40 km dróg krajowych (Bundesstrassen). Nowe przepisy dopuszczająmożliwość rozszerzenia myta także na mniejsze drogi, by zapobiec omijaniu przezkierowców płatnych tras.
Rząd liczy na dodatkowe wpływy do budżetu w wysokości 2 mldeuro rocznie.
Myto dla ciężarówek o tonażu powyżej 7,5 tony obowiązujeobecnie na 13 tys. km autostrad i 2,3 tys. km wybranych dróg krajowych oczterech pasach ruchu w jednym kierunku.
Z wyliczeń rządowych wynika, że ponad 100 tys. ciężarówekkorzysta z mniejszych dróg, by uniknąć opłat za autostrady.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rząd zapowiedział ponadto, że do końca 2017 rokuprzeanalizuje, czy celowe jest objęcie mytem także mniejszych samochodówdostawczych powyżej 3,5 tony oraz autokarów.
Do budżetu państwa z opłat za korzystanie z autostrad wpływaobecnie 4,5 mld euro rocznie. Opłaty za korzystanie z autostrad dla samochodówciężarowych w Niemczech pobierane są od 2005 roku. (PAP)