Niemcy: 600 mln euro na 1700 zielonych autobusów
Zakup prawie 1700 bezemisyjnych autobusów (w tym 110 autobusów zasilanych biometanem) zostanie sfinansowanych przez federalne Ministerstwo Transportu.
Jego szef Volker Wissing przyznał w kwietniu dotacje w wysokości 600 milionów euro w ramach nowej starategii pomocy w szybszym wdrażaniu alternatywnych systemów napędowych dla przewozach autobusowych.
Zwycięski Berlin
Sfinansowane pojazdy to:
- 1390 autobusów bateryjnych
- 148 autobusów na ogniwa paliwowe zasilane wodorem
- 50 trolejbusów
- 110 autobusów na biogaz.
W rozbiciu na firmy mamy:
- Hamburger Hochbahn i VHH z 472 elektrobusami
- Transdev Berlin z 325 e-busami, 40 autobusami wodorowymi i 110 pojazdami zasilanymi biometanem
- BVG Berlin jest na trzecim miejscu z pulą 350 autobusów z napędem elektrycznym.
- Regionalverkehr Kolonia 108 autobusów na ogniwa paliwowe
- AeroGround Flughafen Monachium na 72 autobusy z napędem elektrycznym.
- Stadtwerke Monachium na 71 autobusów z napędem elektrycznym.
- Miasto Esslingen am Neckar na 51 trolejbusów bateryjnych.
- Straßenbahn Aktiengesellschaft Brema na 50 autobusów z napędem elektryczny
- KVG Kolonia na 50 autobusów akumulatorowo-elektrycznych.
Tym samym Berlin otrzyma aż 825 nowych pojazdów komunikacji miejskiej. Nieźle.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Druga tura
Przyznana suma dofinansowania (600 mln euro) to niecała połowa całkowitego autobusowego funduszu Niemiec na zakup zielonego transportu. Jego całkowity budżet to 1,25 miliarda euro. Przyznanie kolejnych grantów nastąpi w najbliższych miesiącach.
Generalnie są to wnioskodawcy z pierwszego naboru „niemieckiego Zielonego Transportu Publicznego”, który odbył się w ubiegłym roku. Kolejny, drugi nabór ma zostać opublikowany w II kwartale 2022 roku.