Nie dmuchniesz, nie pojedziesz. MZA Warszawa zamawia alcolocki
Warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe zabrały się za doposażanie kolejnych autobusów blokady alkoholowe. Przewoźnik szuka firmy, która dostarczy i zamontuje alcolocki w pzynajmniej 555 autobusach spółki. W tej chwili ok. 600 pojazdów MZA posiada już to rozwiązanie.
Spółka szuka firmy, która dostarczy i zamontuje blokady alkoholowe w 555 autobusach. Urządzenia trafią do pojazdówch, które garażują na wszystkich zajezdniach MZA. Najwięcej blokad zostanie zamontowanych w autobusach z zajezdni. Trafią one do 310 pojazdów.
Zwycięzca przetargu będzie miał 24 tygodnie od podpisania umowy na wykonanie wszystkich prac. Stołeczny przewoźnik zastrzegł sobie możliwość rozszerzenia zamówienia. Prawo opcji zakłada możliwość dokupienia jeszcze 50 alcolocków. Jeśli MZA skorzysta z tego to wykonawca będzie miał trzy tygodnie od momentu uruchomienia opcji na wykonanie prac. Wszystkie urządzenia będą objęte dwuletnią gwarancją.
Kontrola trzeźwości kierującego będzie wymuszana po każdorazowym wyłączeniu i załączeniu stacyjki autobusu. Dzięki rejestracji każdego „dmuchania”, przewoźnik ma dokładną, rzetelną i codzienną kontrolę stanu trzeźwości kierowców, a sami kierowcy ważny i obiektywny argument w konfliktach z roszczeniowymi pasażerami, którzy mogliby im niesłusznie zarzucać, że prowadzą w stanie po spożyciu alkoholu.
Krótko o warunkach formalnych postępowania. Minimum w zakresie zdolności finansowej jakie stawia MZA to 250 tys. PLN. Oferent musi także posiadać ubezpieczenie od prowadzonej działalności na kwotę nie mniejszą niż 600 tys. PLN. Warunek doświadczenia stołeczny przewoźnik uzna za spełniony jeśli wykonawca wykaże się min. jedną realizacją w postaci montażu 100 alcolocków o wartości nie mniejszej niż 350 tys. PLN brutto. I do kompletu wadium- oferta musi posiadać zabezpieczenie na sumę 65 tys. PLN.
Na oferty w Warszawie czekają do 17 kwietnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena.
Montaż alcolocków to jedyny „tuning”, który przeprowadza MZA. Przewoźnik wymienia także SIP w autobusach, które były wyposażone w urzędzenia NovaMedii. Komplety w 47 Solbusach Sm18 zostaną zastąpione urządzeniami mieleckiego R&G Plus.
„