Neoplan Starliner N516/3 SHDHC podbija niemiecki rynek
Dzięki Starlinerowi N516/3 SHDHC, Neoplan Bus GmbH znów wyznacza
trendy w dziedzinie autokarów. Na targach IAA 2002, stuttgarcki producent jako
pierwszy i jedyny pokazał pośrednią wersję gabarytową autokaru o długości 12,84
metra, wskazując w ten sposób metodę rozwiązania problemu przeciążania autokarów.
Zainteresowanie klientów tą nową wersją luksusowego autokaru utrzymuje się na
wysokim poziomie, co świadczy o tym, że pojazd przyjął się na rynku. W bardzo
krótkim czasie sprzedano ponad 100 tego typu autobusów, z których blisko połowa
została już dostarczona. Klaus D. Körber z firmy Der Moselaner postanowił poszerzyć
swój park autobusowy o 4-gwiazdkowego Starlinera N516/3 SHDHC (liczba miejsc:
50+1+1). "Obchodzimy właśnie 50-lecie istnienia naszego przedsiębiorstwa,
więc trzeba było to jakoś uczcić. Dlatego postanowiliśmy zakupić naszego pierwszego
Starlinera." – powiedział Elke Kröber z firmy turystycznej Reisedienst
Kröber & Co. KG. "To była decyzja całej rodziny. Przekonało nas zastosowanie
sprawdzonych rozwiązań technicznych, chociaż nasze dzieci bardziej pociągała
stylizacja. Starliner wygrał w przedbiegach." Mająca swoją siedzibę w Winningen
nad Mosellą firma posiada obecnie park autobusów składający się wyłącznie z
Neoplanów. Pierwszym zakupionym pojazdem był w 1957 roku Opel Blitz. Trzy lata
później firma zakupiła swojego pierwszego Neoplana, który był jednocześnie pierwszym
Neoplanem w Nadrenii-Palatynacie. W 1968 roku, tabor przedsiębiorstwa poszerzył
się o 50-miejscowy model "Hamburg", a w 1972 roku Kröbers zakupił
bardzo nowoczesny jak na owe czasy autokar wyposażony w lodówkę oraz podpokładową
toaletę. Obecnie, najchętniej kupowanym przez firmę modelem jest Euroliner w
różnych długościach: do Winningen trafił pierwszy wyprodukowany egzemplarz Erolinera
N313. Najnowszy Starliner N516/3 SHDHC będzie niewątpliwie okrętem flagowym
Reisedienst Kröber. Kolejne cztery sztuki N516SHDHC dostarczono Wetzlarer Verkehrsbetriebe
Werner Gimmler, firmie będącej lojalnym klientem Neoplana od 1960 roku. Ostatni
z zamówionych autobusów był jednocześnie 121. pojazdem zakupionym od Neoplana.
W 1963 roku, Albrecht Auwärter opracował specjalnie dla tego przewoźnika rewolucyjny,
trzydrzwiowy autobus liniowy, który przeszedł do historii jako "Wetzlar".
Obecnie tabor firmy stanowi 88 autobusów, w tym 40 autobusów liniowych i 20
autokarów Neoplan. Starliner N516/3 SHDHC otwiera nowy rozdział w dziedzinie
komfortu podróżowania. "Do Starlinera N516/3 SHDHC przekonało mnie to,
że model ten pozwala uniknąć problemów związanych z dopuszczalną masą pojazdu,
które pojawiały się przy autobusach dwuosiowych." – powiedział dyrektor
naczelny Eberhard Spamer. Cztery nowe Starlinery wkrótce wyruszą na długodystansowe
trasy, aby powtórzyć sukces swojego większego brata – Starlinera N516/3 SHDHL
– który przejechał już 500 000 km w barwach Wetzlarer Verkehrsbetriebe Werner
Gimmler. W hali dostaw Neoplan Bus GmbH nie ustają kolejne przekazania autokarów
S516/3 SHDHC. Ta nowo opracowana wersja Starlinera o długości 12,84 metra stała
się ulubionym pojazdem przewoźników turystycznych. Nie zmienił się wygląd pojazdu
– jedyną zmianą jest właśnie długość pojazdu, dostosowana do wymagań rynku.
Jak się okazało, rozwiązanie to przyniosło sukces: czterogwiazdkowa odmiana
autokaru może przewozić w komfortowych warunkach 50 pasażerów, a dzięki trzeciej
osi nie ma problemów z przekraczaniem dopuszczalnej masy. Zwiększony rozstaw
1 i 2 osi do 6,29 metra pozwolił natomiast zwiększyć pojemność bagażników podpokładowych
do 12,3 m3.