Neoplan na targach Busworld Kortrijk

infobus
05.09.2007 23:19

Gwiazdą stoiska Neoplana w Kortrijk będzie najnowszej generacji Cityliner. Fot. NEOMAN BusPonadto, Neoplana będzie reprezentował model Tourliner…Fot. NEOMAN Bus…oraz luksusowy Starliner C. Fot. NEOMAN Bus

W 2007 r., Neoplan Bus GmbH będzie samodzielnie prezentować się podczas największych europejskich targów autobusowych Busworld w Kortrijk, które odbędą się w dniach 20-24 października 2007 r. Stoiska firmy zostaną zorganizowane na stanowisku II-1 w Hali nr 2 oraz na zewnątrz. W dzień prasowy (19 października) zarząd Neoplan Bus GmbH zorganizuje konferencję prasową. Tematami przewodnimi stoiska i konferencji Neoplana będzie bezpieczeństwo i komfort. Będzie więc można zapoznać się z nowymi systemami wprowadzanymi przez firmę do swoich autobusów, jak np. system aktywnego układu jezdnego CDS (Comfort Drive Suspension) oraz nowe lampy przednie z funkcją doświetlania zakrętów. Na stoisku na otwartej powierzchni zostanie zaprezentowany dwuosiowy autokar Cityliner Safety, wyposażony w systemy CDS, ACC (adaptacyjny tempomat), LGS (system kontroli zmiany pasa ruchu), którym będzie można odbyć jazdy próbne w towarzystwie przeskolonych instruktorów. Centralnym punktem stoiska Neoplana będzie niewątpliwie model Cityliner C, trzyosiowy autokar turystyczny „kompaktową”tylną częścią nadwozia. Dzięki wydłużeniu, w stosunku do modelu podstawowego, nadwozia o 75 cm (do 12,99 m) oraz dodaniu trzeciej osi, autokar dysponuje większą ilością przestrzeni wewnątrz oraz większymi rezerwami ładowności. Dodatkowa oś wleczona została wyposażona w system elektrohydraulicznego sterowania (oś EHLA). Oprócz mniejszego promienia skrętu zapewnia on łatwiejsze manewrowanie i wolniejsze zużywanie się opon. W opcji, układ jezdny może zostać wyposażony w układ CDS (Comfort Drive Suspension) oraz system elektronicznej regulacji charakterystyki amortyzatorów, co znacznie poprawia zarówno komfort, jak i bezpieczeństwo podróżowania. Autokar napędza silnik MAN D26 o mocy 480 KM, współpracujący ze skrzynią biegów MAN TipMatic. Jego wyposażenie obejmuje 53 komfortowe fotele pasażerskie, systemy ACC, LGS, CDS oraz system wykrywania pożaru w komorze silnika. Drugim modelem prezentowanym przez Neoplana będzie model Starliner w wersji z „kompaktowym tyłem”(wersja HC) o długości 12,99 m. Rozstaw osi w tej wersji został skrócony do 6,2 m, co pozwala na uzyskanie przestrzeni bagażowej o pojemności ok. 13 m3. Skróceniu uległ także tylny zwis. Starliner i Cityliner, podobnie jak inne autokary z oferty Neoplana, napędzane są nową serią rzędowych, 6-cylindrowych silników MAN D2066 CR i D2676 CR, spełniających normy Euro 4 przy użyciu technologii MAN PURE DIESEL (bez użycia AdBlue). Zakresy mocy tych jednostek wahają się od 294 kW/400 KM, przez 324 kW/440 KM (model D2066 LOH CR), do 354 kW/480 KM (jednostka D2876 LOH CR) Silniki D20 są stosowane w podstawowym modelu Tourliner (a także w niektórych odmianach Citylinera). Autokary wyższej klasy –Starliner, Skyliner i część wersji Citylinera –zazwyczaj wyposażane są w silniki D2676 LOH CR o mocy 354 kW/480 KM. Nowoczesna technologia common-rail zapewnia uzyskanie wysokich wartości momentu obrotowego (do 2300 Nm przy 1900 obr./min.) Starliner prezentowany w Kortrijk wyposażony zostanie w 53 fotele Vogel z dodatkowym podparciem kręgów lędźwiowych, złącze dla i-Podów oraz systemy LGS i ACC. Układ CDS znajduje się w standardowym wyposażeniu. Prezentację uzupełni model Tourliner w odmianie o długości 12 m i z 49 fotelami pasażerskimi. Do napędu zastosowano w nim silnik D2066 o mocy 400 KM i momencie obrotowym 1900 Nm. Także ten pojazd zostanie wyposażony w złącze dla odtwarzacza i-Pod oraz system wykrywania pożarów w komorze silnika. Od połowy 2007 r., Tourliner jest seryjnie wyposażany w system elektronicznej stabilizacji toru jazdy ESP oraz EBS (elektroniczne sterowanie hamulcami) ze wspomaganiem i ogranicznik prędkości (MSC). Segment autobusów międzymiastowych będzie reprezentował Trendliner, który teraz dostępny jest nie tylko w wariancie Ü(12,25 m) i ÜL (13,9 m), ale także w odmianie kompaktowej ÜC (dwuosiowy o długości 13,01 m). Wydłużenie nadwozia w części za przednią osią umożliwiło zwiększenie pojemności przestrzeni bagażowej (wynosi ona 6,4 m3, czyli prawie tyle samo, co w odmianie trzyosiowej ÜL). Taka konfiguracja jest bardzo popularna np. we Francji, szczególnie w przypadku autobusów szkolnych. Autobus mieści na pokładzie 63 fotele w kompletacji międzymiastowej, a napęd zapewnia mu podstawowy silnik MAN PURE DIESEL D2066 LUH o mocy 350 KM (w opcji dostępny jest mocniejszy silnik o mocy 390 KM oraz zautomatyzowana skrzynia biegów MAN TipMatic). Pod koniec 2008 r., autobus będzie dostępny także w wersji spełniającej normy EEV, bez konieczności stosowania dodatku AdBlue. W opcji dostępny jest system ESP. Prezentowany autokar będzie wyposażony w 63 fotele pasażerskie oraz układ klimatyzacyjny. Ostatnim modelem prezentowanym w Kortrijk będzie piętrowy Neoplan Skyliner w wersji L (długość 13,79 m). Zbudowany w liczbie ponad 2500 sztuk, model ten obchodzi w tym roku swoje 40-lecie obecności na rynku. Układ ESP znajduje się w standardowym wyposażeniu pojazdu od 2004 r., a obecnie w opcji dostępny jest także system LGS. Egzemplarz prezentowany na Busworld będzie miał 79 miejsc i będzie wyposażony w silnik MAN D26 CR o mocy 480 KM.