Neoplan jedzie do Moskwy
infobus
28.03.2012 20:51
Neoplan jedzie do Moskwy
Moskiewskie porty lotnicze Wnukowo i Domodiedowo odnawiają flotę swoich pojazdów lotniskowych i wspólnie zamówiły nowe autobusy do pasażerskiej obsługi największych samolotów. Ich wybór padł na Neoplany N9122L produkowane przez spółkę Viseon w Pilsting. Lotnisko Moskwa-Szeremietiewo otrzyma w sumie dziesięć pojazdów, a Domodiedowo –siedem. –„Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że dwóch operatorów lotnisk międzynarodowych w Moskwie wybrało markę Neoplan do rozbudowy swojego taboru – powiedział Joachim Reinmuth, szef Viseon. –To jeszcze raz potwierdza, że nasza koncepcja łącząca w sobie wysokiej jakości nadwozia oraz nowoczesne technologie napędu spełnia wymagania światowych lotnisk.’ Jak podkreślają zarówno Rosjanie, jak i Niemcy pojazdy zostaną wyprodukowane w fabryce w Pilsting w Dolnej Bawarii. Pojazdy mają dotrzeć do Moskwy w ciągu najbliższych kilku tygodniu –jeszcze przed wakacyjnym sezonem.
Jak już wspomnieliśmy wszystkie zamówione autobusy należą do tego samego typu: Neoplan N9122L. Podstawowe parametry tej 2-osiowej konstrukcji są następujące: długość – 14,72 m, szerokość – 3,17 m, pojemność do 137 osób, układ napędowy – 6,9-litrowy silnik MAN 0836D LOH o mocy 220 KM (156 kW) – zamontowany w przedniej części pojazdu –współpracujący z 3-stopniową, automatyczną skrzynią biegów Voith Diwa typu D851.3E. Podkreślmy, że portalowa oś przednia została dostarczona przez specjalistyczną firmę Kessler, podobnie jak system kierujący oraz niezależne zawieszenie kół na tylnej osi. Trzy duże podwójne drzwi z każdej strony pojazdy oraz standardowo montowany „przyklęk”z funkcją sterowania zawieszenia ECAS zapewniają szybkie i wygodne wsiadanie / wysiadanie pasażerów. Neoplan N9122L to największy pojazd z lotniczej oferty Neoplana, dlatego idealnie nadaje się do sprawnej obsługi pasażerskiej największych samolotów, jak Boeing 747 czy Airbus A380. Łącznie oferta niemieckiego producenta w tym zakresie obejmuje 5 modeli o pojemności od 66 do maksymalnie 137 pasażerów;długości od 12.00 m poprzez 13.30 m i 14,70 m do 14.72 m. Dodajmy, że środkowe gabaryty występują w dwóch szerokościach: 2,75 m lub 3.17 m. Krótszy, 12-metrowy model ma tylko jedną szerokość 2,75 m. Ponadto Viseon produkuje też lotniskowe salonki w wersji VIP z klubowym układem foteli oraz multimediami.
Vnukovo jest jednym z trzech portów lotniczych w Moskwie, ale o najdłuższej historii – prawie 70 lat. Dzięki licznym inwestycjom (m.in. w nowy terminal pasażerski, budowę nowego pasa startowego oraz rozbudowę płyty postojowej) dziś Vnokovo jest jednym z najbardziej nowoczesnych i efektywnych lotnisk w Rosji. Natomiast Domodedovo International Airport jest największym lotniskiem w Rosji pod względem zarówno przewozów pasażerskich, jak i towarowych. Użytkowane przede wszystkim przez międzynarodowe linie lotnicze, które traktują go jako punkt przesiadkowy dla swoich kontynentalnych tras, jest jednocześnie pierwszym lotniskiem w Moskwie dopuszczonym do eksploatacji takich gigantów jak Airbus A380.