Neoplan dostarczy prawei 400 autobusów do Dubaju

infobus
24.04.2007 21:17

Mohammed Obaid Al Mulla, dyrektor naczelny RTA w Dubaju (z lewej) oraz prezes zarządu NEOMAN Bus Group, Joachim Dürr (z prawej) podczas konferencji 4 kwietnia, informującej o podpisaniu umowy na dostawę 400 autobusów Neoplan Centroliner. Fot. NEOMANWśród zamówionych pojazdów jest 170 nowej generacji Centrolinerów w wersji dwupokładowej DD. Fot. NEOMANDwupokładowy autobus Neoplan Centroliner DD –widok na tylną ścianę. Fot. NEOMAN

Zarząd Dróg i Komunikacji (RTA) w Dubaju, stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich, zamówił blisko 400 autobusów Neoplan, które w większości zostaną dostarczone na przestrzeni 2008 r. Zamówienie, uzyskane za pośrednictwem firmy United Motors &Heavy Equipment Co. z Dubaju –lokalnego przedstawiciela NEOMAN Bus Group, jest punktem zwrotnym w strategii ekspansji międzynarodowej MAN Nutzfahrzeuge Group. Prezes zarządu RTA, Mattar Al Tayer, przedstawił plany dotyczące wymiany taboru wspólnie z Joachimem Dürrem, prezesem zarządu NEOMAN Bus oraz Martinem Scharrerem, członkiem zarządu ds. sprzedaży i marketingu, podczas konferencji zwołanej 4 kwietnia w Dubaju. Zamówienie dotyczy niskopodłogowych autobusów miejskich Neoplan Centroliner, wyposażonych w silniki MAN D20 Common-Rail Euro 4, pracującym w technologii PUREdiesel (bez konieczności tankowania roztworu AdBlue), który jest zupełną nowością w tym pustynnym kraju, podobnie jak niskopodłogowa konstrukcja autobusu z przyklękiem. 170 z zamówionych 400 pojazdów to nowo opracowane modele piętrowe Neoplan Centroliner DD, które mają 4,3 m wysokości, czemu zawdzięczają dużą ilość cenionej przestrzeni nad głową także na górnym pokładzie. Na dole znajduje się 28, a na górze –49 miejsc siedzących. Wszystkei pojazdy zostaną wyprodukowane w niemieckich zakładach Neoplana w Pilsting i Plauen. Oprócz tego, dostarczone zostanie także 150 autobusów przegubowych Neoplan Centroliner GL o długości 18,75 m, mieszczący 48 foteli pasażerskich. Obecnie, koncern NEOMAN jest jedynym producentem autobusów przegubowych o maksymalnej dopuszczalnej długości 18,75 m. Zamówienie uzupełnia 75 autobusów solo Centroliner, mieszczących na pokładzie 34 fotele pasażerskie. Pojazdy te zostaną wyprodukowane w kooperacji przez zakłady w Starachowicach i Salzgitter. Autobusy będą posiadały dodatkowe wyposażenie, zamówione przez przewoźnika, związane ze specyfiką rynku. Dotyczy to m.in. układu klimatyzacyjnego o większej mocy, dodatkowej izolacji silnika, wyposażonego w dodatkową chłodnicę, system gaśniczy w komorze silnika, kurtyny powietrzne w drzwiach wejściowych czy wydzielona przestrzeń dla matek z dziećmi. Pojazdy zostaną wyposażone w system informacji pasażerskiej IBIS z wyświetlaczami LED oraz system umożliwiający dostęp do sieci przez WLAN. Wewnątrrz zostaną zamontowane dodatkowe monitory LCD pokazujące informację pasażerską lub reklamy. Zamówienie jest częścią programu całkowitej przebudowy systemu komunikacji miejskiej w 2,6-milionowym Dubaju. Planuje się, że w ciągu 5 lat, tabor autobusowy ulegnie podwojeniu (do 1900 szt. w 2009 r.), umożliwiając rozbudowę systemu transportu publicznego o ok. 30%. Oznacza to konieczność budowy nowych, nowocześniejszych zajezdni, zdolnych pomieścić po 250 autobusów.