Neobus stawia na piętra od VDL i rozszerza siatkę
Sporo zmian u podkarpackiego przewoźnika z Niebylca. Neobus rusza z nowymi liniami i ponownie wraca do konstrukcji piętrowych, kupując od VDL dwa nowe piętra Futura FDD2.
Piętrowa Futura zastąpiła w ofercie VDL model Synergy. Popremierze na targach Busworld 2015 w Kortrijk, w Polsce tylko jedna firmazdecydowała się na zakup piętrowych autokarów od holenderskiego producenta – w 2016 r. trzy takie pojazdy odebrałopoznańskie Centrum Turystyki”Oskar”. Teraz Neobus ze swoim kontraktem zamyka „piętrową” sprzedaż VDLFDD2 w Polsce na poziomie 5 szt. Kto następny?
Taborowe nowości
Zakupione przez podkarpackiego przewoźnika autobusy tonajdłuższe piętra VDL, czyli trzyosiowe modele FDD2-141 o długości 14 145 mm i maksymalnejpojemności aż 96 + 1 + 1 pasażerów. Do tego dochodzi 9,3 m3 miejsca na bagaż. SercemFDD2 jest silnik MX-13 Euro 6 o pojemności 12,9 l, mocy 375 kW (510 KM), momencie obrotowym 2500Nm w szerokim zakresie od 1,000 do 1,425obr/min. Z MX-13 współpracuje automatyczna skrzynia biegów ZF AS Tronic 12 AS2701, która przekazuje napęd na wał napędowy o przełożeniu i=2,93. Dzięki temusilnik przy prędkości 100 km / h może pracować na poziomie 1230 obr./m.in., co dajedodatkowy komfort dla pasażerów. Masa własna FDD to 18255 kg przy DMC wynoszącym 26000kg.
-„To nasze pierwsze dwupokładowe autokary marki VDL, od której w ostatnich latach zakupiliśmy kilkanaście jednopokładowych pojazdów typu Futura. Po dobrych z nimi doświadczeniachteraz przyszedł czas na największy dostępny gabaryt i dwa piętra. Niewykluczanypodobnych zakupów w przyszłości” – powiedział nam Marcin Czurczak, współwłaścicielfirmy Neobus.
Przypomnijmy, że przewoźnik posiada już w swojej flocie dwa piętroweautokary – modele Setra S 431DT, które zakupił w latach 2015-2016. Następnie w 2016 r. i2017 r. firma mocno zainwestowała w autobusy VDL (łącznie 11 szt.), a w tym rokuodebrała dwa trzyosiowe autokary Irizar i6S od firmy Wanicki oraz dwa pierwsze piętraz logo VDL. Mimo przeróżnych wydarzeń na krajowym rynku połączeń międzymiastowych Neobus idzie cały czas do przodu.
Liniowe nowości
Sukcesywne wzmacnianie i odmładzanie autobusowej flory pozwoliłoNeobusowi wprowadzić w tym roku sporo nowości do swojej siatkikrajowych połączeń. Od 20.06 firma zwiększyłaliczbę połączeń z/do Medyki, a 10 lipca uruchomiła nowy przystanek Gliwice PlacPiastów 05 na linii N3 z/do Wrocławia. Przy okazji wzmocniono wrocławską trasę do 6połączeń dziennie.
Kolejny ważny moment nastąpi za trzy dni – 15 lipca rusza nowepołączenie z/do Ustrzyk Górnych – z/do Warszawy, Wrocławia i Łodzi. Linia realizowana będzie kursamiwyjeżdżającymi z
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-
Warszawy 9:00
-
Wrocławia 7:50
-
Łodzi 8:00.
Natomiast z Ustrzyk Górnych wyjazd zaplanowano o godz. 21:40,aby w Niebylcu (o 1:30) podzielić pasażerów na trzy trasy – do Warszawy,Wrocławia i Łodzi.
„