Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Neobus przenosi się na katowicki Dworzec Sądowa. Kiedy reszta?

infobus
07.12.2020 10:15

We wrześniu br. Katowice oficjalnie otworzyły Centrum Przesiadkowe Sądowa, które pełni jednocześnie rolę Międzynarodowego Dworca Autobusowego w Katowicach.

Mimo świetnej infrastruktury (w którą m.in. zainwestowano 66 mln zł w ramach unijnego projektu) do tej pory brakowało tutaj jednego, strategicznego elementu - autobusowych przewoźników. Dlaczego? Nie bardzo wiadomo, biorąc pod uwagę fakt, że dotychczasowy obiekt na ul. P. Skargi oferuje o wiele niższy komfort, a dodatkowo pobiera opłatę 20 zł za wjazd autokaru. Miejski dworzec kosztuje 1 zł za wjazd. W tej sytuacji „ktoś musi być tym pierwszym” i Neobus „na ochotnika” chce zmienić dotychczasowe przyzwyczajenia. Od jutra!

Od 8 grudnia

-„Pragniemy poinformować, że 8 grudnia 2020 r. Neobus  przenosi się na nowo wybudowany Międzynarodowy  Dworzec Autobusowy w Katowicach przy ulicy Sądowej 5.  Znajduje się on w bliższej odległości od dworca PKP niż stary dworzec , a mimo to posiada bezpłatne  połączenie komunikacja miejską z dworcem kolejowym. Dworzec jest bardzo nowoczesnym obiektem, spełniającym wszystkie obecne wymagania, co sprawia, że pobyt oraz korzystanie jest o wiele bardziej komfortowe. To na pewno wpłynie na wzrost zainteresowania przewozami autobusowymi.  Obiekt posiada m.in. bezpłatne toalety, a także jest w pełni jest zadaszony i monitorowany. Jako Neobus cieszymy się, że nasi pasażerowie będą korzystać z tak bezpiecznego i komfortowego obiektu" – powiedział nam Marcin Czurczak, wiceprezes Neobus Polska.

Dodatkowy argument za nowym dworcem to darmowy autobus wahadłowy łączący Sądową z katowickim dworcem kolejowym oraz dogodne parkingi dla samochodów osobowych dowożących pasażerów. Na ten moment są one bezpłatne.

Katowicka inwestycja

Nowy autobusowy dworzec w Katowicach kosztował ok. 66 mln zł, z czego ponad 43 mln zł pochodziło z bezzwrotnej dotacji z Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

-„Dzięki tym środkom mogliśmy stworzyć taką przestrzeń, która mam nadzieję, cieszy oko, ale również będzie bardzo funkcjonalna – powiedział podczas otwarcie obiektu Marcin Krupa, prezydent Katowic.

Oprócz zadaszonych peronów autobusów dalekobieżnych, w węźle stanął m.in. budynek obsługi podróżnych z poczekalnią, małą gastronomią, punktem prasowym. Na terenie węzła umieszczono też wiatę rowerową, parking na ok. 50 samochodów oraz małą architekturę i zieleń. Perony przystanków autobusów miejskich znajdują się poza zadaszeniem.

Nowa inwestycja ma przede wszystkim funkcję dworca autobusów dalekobieżnych, łącząc transport drogowy z kolejowym, a także zbiorowym transportem lokalnym. Miasto zastrzegało, że nie miało miejsca, aby bardziej zbliżyć kolej i autobusy dalekobieżne: dlatego węzeł funkcjonuje ok. 500 m od katowickiego dworca kolejowego i stąd pomysł na wahadłowe, darmowe autobusy