Neobus nie pęka i kupuje dwa piętra. Od VDL

W lipcu dwa nowe, piętrowe autobusy turystyczne VDL Futura FDD2 141/510 zasiliły flotę podkarpackiej firmy NeoBus. Z rocznika 2022.
Przy panujące w tym roku „mizerii” na polskim rynku autokarów, to spore wydarzenia i jeden z nielicznych (obok platformy Sindbad) zakupów dwupokładowych nowych „pięter” w naszym kraju. A nie jest to jeszcze ostatnie, taborowe słowo braci Czurczaków. Czekamy na kolejną niespodziankę!
Odnowa floty
29 lipca autobusowy przewoźnik Neobus Polska odebrał aż dwa nowe autobusy VDL Futura FDD2 141/510. I to w wersji dwupokładowej!
-„Chyba jako jedyni w Polsce, odważyliśmy się na tak sporą inwestycję w tym roku! Dwa nowe, piętrowe autobusy VDL zasiliły naszą flotę! A to jeszcze nie koniec.... obserwujcie nas, niedługo zdradzimy więcej szczegółów” - czytamy w poście opublikowanym przez Neobus.
Przypomnijmy, że w tym roku w „koszyku” Neobusa znalazł się zarówno pierwszy „lew” – MAN Lion`s Coach, jak i kolejna partia trzyosiowych Futur, dlatego odbiór w środku sezonu dwóch nowych autobusów dwupokładowych jest sporym zaskoczeniem.
"Jej Wysokość" VDL Futura FDD2 141/510 to najdłuższe "piętro" VDL, czyli trzyosiowy model o następujących parametrach:
- długość: 14 145 mm
- maksymalna pojemność: aż 96 + 1 + 1 pasażerów
- luki bagażowe: 9,3 m3
- napęd: MX-13 Euro 6 o pojemności 12,9 l, mocy 375 kW (510 KM), momencie obrotowym 2500 Nm w szerokim zakresie od 1,000 do 1,425obr/min. Plus automatyczna skrzynia biegów ZF Traxon.
- masa własna: 18255 kg
- DMC: 26 000kg.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Przełamać kryzys
Zakup nowych autokarów to szczególne wydarzenie biorąc pod uwagę kryzys na autobusowym rynku. Neobus podjął taką decyzję dbając o niski wiek swojej floty autokarów.
-„Nie od dziś wiadomo że dla firmy Neobus najważniejszymi sprawami są bezpieczeństwo, komfort oraz ekologia - powiedział nam Marcin Czurczak, wiceprezes Neobus Polska. - Dlatego też pomimo tak ciężkiego okresu i rosnących kosztów decydujemy się na kolejne wymiany. Nowe autokary to zarówno coraz nowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, jak i ekonomiczne rozwiązania, które wpływają na ekologię. Nasz autokar piętrowy może przewieźć około 100 osób przy średnim spalaniu 20 l na 100 km, co daje w przeliczeniu na jednego pasażera około 200 ml paliwa na 100 km. W tym momencie nasuwa mi się pytanie, ile twój samochód spala na jednego pasażera na 100 km?”
Ten ekologiczny kurs Neobusu podkreślają też nowe logotypy „Eko transport”, jakie pojawiły się na wszystkich pojazdach firmy i które mają uświadamiać pasażerom, a także postronnym obserwatorom, że nowe autokary spełniające normę Euro 6 są jednym z najbardziej ekologicznych środków transportów publicznych w Polsce. Do tego dochodzi wysoki komfort podróży.
-„Cały czas dbamy o komfort na krajowych liniach i staramy się, że był on jak najwyższy. O powrocie klienta do naszych autobusów decydują czasami drobiazgi, takie jak: toaleta czynna cały rok i to bez względu na porę roku, cyklicznie czyszczona klimatyzacja, czy w pełni uchylne i rozsuwane fotele. Do tego bezpłatny internet plus moim zdaniem najważniejsze sprawa – działające gniazdka 230V pod każdym fotelem. To pozwala pasażerom wykonywać obowiązki służbowe lub zająć się różnego rodzaju rozrywką. Wtedy podróż przebiega szybko, klient jest zadowolony i jest szansa, że pojedzie Neobusem po raz kolejny, a właśnie na tym bardzo nam zależy - podkreśla Marcin Czurczak.
Na koniec dodajmy, że cały tabor Neobus Polska liczy teraz 32 autobusy – głównie marki VDL. Warto dodać, że jej średni wiek to …. dwa lata, co jest efektem sukcesywnej wymiany starszych pojazdów - czyli czteroletnich - na całkiem nowe. To jak na przewoźnika działającego wyłącznie na liniach krajowych święty wynik.