Następne trzy premiery Nowego Urbino
W tym roku Solaris zaplanował kolejne premiery w rodzinieNowego Urbino. Dwie z nich będą polegały uzupełnieniu oferty pojazdówdwunastometrowych o nowe opcje napędu. Ostatnia natomiast będzie zupełnie nową pozycjąw ofercie producenta z Bolechowa.
Gazowo w rozmiarze maxi
Zatem dalej układ jezdny będzie oparty na komponentach firmZF. Bez zmian zostaje także wachlarz możliwości w zakresie kompletacji napędu.Cały czas Solaris będzie opierał się na gazowych silnikach typu Cummins ISL G omocy 320 KM. Dalej na dachu autobusu będzie można zabudować zbiorniki na CNG opojemności 1575 l.
Większy midi
Dzięki temu możliwe będzie zastosowanie układu drzwi 2-2-2lub 2-2-0. Ma to się przełożyć jak można się domyślać na sprawniejszą wymianępasażerów. Ponadto dzięki wydłużeniu nadwozia możliwe będzie nieznaczne zwiększenie ilość miejscsiedzących dla pasażerów.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
W zakresie mechaniki jak i napędu Nowy Urbino 10,5 niebędzie odstawał od poprzednika. Zatem dalej będą to podzespoły tak znanychproducentów jak ZF, Voith czy Cummins.
Hybrydowa premiera podwójnie?
W pierwszej kolejności należy podkreślić, że będzie topierwszy autobus klasy maxi produkcji Solarisa, w którym napędspalinowo-elektryczny będzie oparty na systemie szeregowym. Jego dostawcąbędzie amerykańska firma BAE, które ma spore doświadczenie w tym zakresie.
„