Następna trasa kolejowa na Mazurach z ZKA. Dwa przetargi Polregio
Polregio ogłosiło dwa odrębne postępowania przetargowe, których przedmiotem jest świadczenie usług w ramach zastępczej komunikacji autobusowej.
Chodzi o trasy: Ełk-Drygały-Ełk oraz Ełk-Giżycko-Ełk
Ponowienie przetargu
Pierwszy przetarg to nic innego jak ponowienie unieważnionego wcześniej postępowania przez błąd formalny, o czym pisaliśmy już w InfoBusie. Przedmiotem tego zamówienia jest świadczenie usług ZKA na trasie: Ełk-Drygały-Ełk w terminie od 27.11.2022r. do 10.12.2022r. Polregio przewiduje, że autobusy przejadą w ramach tego zadania – 3 120 km. Polregio czeka na oferty od wykonawców do 20 października. Jedynym kryterium oceny ofert jest cena.
Nowy odcinek ZKA
Przedmiotem kolejnego zamówienia jest świadczenie usługi zastępczej komunikacji autobusowej (ZKA) na odcinku Ełk-Giżycko-Ełk w terminie od 11.12.2022 r. do 21.04.2023 r. Ma to związek z planowanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pracami modernizacyjnymi. Przewidywany przebieg autobusów w okresie realizacji zamówienia to około 104 008,00 km.
W tym przypadku oferty można składać do 7 listopada, zaś jedynym kryterium oceny ofert jest cena.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Autobusy ZKA
Wykonawcy, którzy są zainteresowani przetargiem ZKA na trasie Ełk-Drygały-Ełk powinni dysponować minimum 2 autobusami. Dla drugiego przetargu – wykonawca składający ofertę muszą dysponować 5 pojazdami o pojemności minimum 50 miejsc siedzących. Rok produkcji pojazdów biorących udział w przewozach w obu przetargach nie może być wcześniejszy niż 2011. Przynajmniej 1 pojazd na każdą trasę ma być przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. W przypadku, gdy wykonawca nie dysponuje autobusem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych, może świadczyć przewóz osób niepełnosprawnych samochodem przystosowanym do przewozu osób niepełnosprawnych. Każdy autobus powinien posiadać klimatyzację i ogrzewanie, a także ma być wyposażony w wyświetlacze elektroniczne.
Wymagania wobec kierowców
Kierowcy autobusów powinni posiadać telefon komórkowy, w celu operatywnej łączności z drużyną konduktorską, bądź dyspozyturą Polregio. Kolejowy przewoźnik wymaga, aby prowadzący autobusy płynnie posługiwali się językiem polskim. Ponadto, ma ich cechować wysoka kultura osobista, odporność na stres, szybkość reagowania na sytuacje nieprzewidziane, czysty i schludny ubiór. Podczas realizacji kursu kierowcom nie będzie wolno palić papierosów, prowadzić prywatnych rozmów telefonicznych, słuchać głośno muzyki, czy też żuć gumy.