Największa hybrydowa flota wjechała do Sosnowca [FILM]
27 października 2017 r. mieszkańcy Sosnowca hucznie powitali nowe autobusy hybrydowe marki Volvo w barwach PKM Sosnowiec. To była dobra okazja do promocji miejskiej komunikacji. Transportowy piknik zorganizował przewoźnikwspólnie z firmą Volvo. Zapraszamy do obejrzenia filmu i zdjęć z tegowydarzenia.
Tym samym spółka Volvo Polska zakończyła dostawy trzydziestu35 szt. miejskich autobusów hybrydowych zamówionych przez PKM Sosnowiec. Podkreślmyraz jeszcze – to największa jednorazowa dostawa tego typu pojazdów z napędemhybrydowym w Polsce. Oprócz Sosnowca, autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą weWrocławiu (1), Inowrocławiu (10), Tarnowskich Górach (4) i w Warszawie (1).
W ramach kontraktu zawartego z sosnowieckimprzedsiębiorstwem komunikacji miejskiej, Volvo dostarczyło w sumie 35hybrydowych autobusów miejskich – 25 krótkich, 12-metrowych (MAXI) i 10przegubowych, 18-metrowych (MEGA), wszystkie wyprodukowane w Polsce, wewrocławskiej fabryce Volvo. Mogą one pomieścić odpowiednio: 90 pasażerów, w tym26 na miejscach siedzących (autobus krótki) oraz 130 pasażerów, w tym 41 namiejscach siedzących (autobus przegubowy). Na ich pokładach znajdują się takieudogodnienia jak klimatyzacja przestrzeni dla pasażerów, ładowarki USB, darmowydostęp do internetu poprzez Wi-Fi, monitoring czy system informacjipasażerskiej.
{https://www.youtube.com/watch?v=rayOCalFbvo}
Autobusy hybrydowe Volvo serii 7900 są zasilane energiąelektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciuprędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie niedużym silnikiem diesla.Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowejinfrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc.mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu zanalogicznymi autobusami wyłącznie z napędem diesla. Są też bardzo ciche.
Mówią VIP-y
-„Jesteśmy bardzo zadowoleni z dotychczasowej eksploatacjiautobusów hybrydowych Volvo. Są wygodne, ciche, o wiele przyjaźniejsze dlaśrodowiska niż tradycyjne diesle, doskonale wpisują się w naszą wizję „czystegonieba nad Zagłębiem” – takie zresztą hasło znalazło się na każdym autobusie.Wydaje się, że elektryczne rozwiązania w komunikacji miejskiej to przyszłość.To jeden z elementów, który pomoże nam w walce ze smogiem, stanowiącym w naszymregionie duży problem. Zamierzamy w dalszym ciągu inwestować w zelektryfikowanytabor – mówi Arkadiusz Chęciński, prezydent Sosnowca.
-„Bardzo się cieszymy, że mieszkańcy Sosnowca mogą jużjeździć nowoczesnymi, a co równie ważne – ekologicznymi autobusami Volvo. Napędhybrydowy doskonale spisuje się w pojazdach zmuszonych do ciągłegozatrzymywania się i ruszania, dlatego stanowi bardzo dobre rozwiązanie dlaautobusów miejskich, poruszających się w ruchu o dużym natężeniu. Dziękiwykorzystaniu silnika elektrycznego podczas zatrzymania i przy niedużychprędkościach zużywa mniej paliwa, emituje mniej zanieczyszczeń i jest bardzocichy – podkreśla Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i KrajeBałtyckie.
-„Nasza strategia zakłada ciągłą poprawę jakości przewozów iobsługi pasażerów – poprzez m.in. modernizację taboru autobusowego –wprowadzanie do eksploatacji autobusów nowej generacji, oferujących wysokipoziom bezpieczeństwa i komfort podróżowania, przy uwzględnieniu potrzeb osóbniepełnosprawnych. Bardzo istotne jest także zmniejszanie niekorzystnegooddziaływania na środowisko – tłumaczy Marek Pikuła, prezes PKM Sosnowiec.
„