Najnowsze wieści o elektrobusach MAN

infobus
02.08.2017 10:20

Koncern planuje prezentację elektrycznej flotydemonstracyjnej na rok 2018. Seryjna produkcja całkowicie elektrycznegoautobusu ma ruszyć w zakładzie MAN Bus w Starachowicach w 2019 r.

W ramach harmonogramu eMobility, firma MAN Truck & Busplanuje na rok 2018 zaprezentowanie opinii publicznej przedseryjnej wersjiautobusu elektrycznego (BEV) oraz przetestowanie floty demonstracyjnej w ramachlicznych prób terenowych we współpracy z różnymi zakładami europejskimi podkątem przydatności w codziennym życiu.

Seryjna produkcja autobusu miejskiego napędzanego w stuprocentach elektrycznie rozpocznie się pod koniec 2019 roku.

By to osiągnąć, firma MAN nawiązała w ostatnich miesiącachliczne partnerstwa innowacyjne z Hamburger Hochbahn oraz zakładami komunikacji Hamburg-Holstein(VHH), przedsiębiorstwami miejskimi Stadtwerke München oraz Münchner VerkehrsGesellschaft, a także Stadtwerke Wolfsburg i Wolfsburger Verkehrs-GmbH.Najmłodszą kooperacją zawartą przez MAN jest współpraca z luksemburskimprzedsiębiorstwem Voyages Emile Weber und Losch Luxemburg, importerem grupyVolkswagen i największą grupą dealerów w Luksemburgu.

Celem tych partnerstw innowacyjnych jest współpraca przytworzeniu alternatywnych napędów do zastosowania w komunikacji miejskiej. Każdyz partnerów może wnieść do projektu wyjątkowe doświadczenia. Na przykładHamburger Hochbahn i VHH mają już bardzo duże doświadczenie w zakresieeksploatacji autobusów elektrycznych. Z Münchener Verkehrsgesellschaft orazStadtwerken München omawiane są między innymi kwestie związane z projektemzajezdni oraz zasilaniem elektrycznym w transporcie miejskim. Partnerzyinnowacyjni będą między innymi także częścią akcji floty demonstracyjnej, wramach której od 2018 roku do wielu miast dostarczone zostaną autobusy elektryczne.Do tego czasu do akcji dołączą dalsze europejskie miasta.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu z całkowiciezelektryfikowanymi układami przenoszenia napędu i komponentami w autobusiehybrydowym MAN Lion's City, firma MAN Truck & Bus jest na najlepszej drodzedo zaoferowania zakładom komunikacji praktycznych i efektywnych rozwiązań takżew zakresie autobusów elektrycznych. MAN stawia przy tym na sprawdzonątechnologię ładowania w zajezdni (przez interfejs CCS).

Przeprowadzona w całejEuropie ankieta wśród prawie 200 klientów oraz opinie zwrotne z wielu miastpozwoliły firmie MAN dojść do wniosku, że w codziennej eksploatacji ważniejszajest elastyczna i bezawaryjna praca bez dodatkowego ładowania, niżnieograniczony zasięg. Aby możliwe było spełnienie wymagań dotyczących zasięgudziennego oraz zdolności przewozowych, firma MAN wykorzystuje koncepcjęmodułową, w której można dobierać i łączyć liczbę modułów akumulatorowych.Większość klientów określiła pożądany zasięg w realnych warunkach użytkowania na200 km dziennie. Autobusy elektryczne MAN spełnią te oczekiwania.

Jednakże podczas dobierania modułów akumulatorowych należypamiętać, że korzystanie z klimatyzacji lub ogrzewania, a tym samym temperaturazewnętrzna, mają istotny wpływ na zasięg.