Najmniejsza gmina w ZTP 2.0: Michałowice z dotacją na dwa elektrobusy
27 października w mazowieckich Michałowicach podpisano umowę na dofinansowanie zakupu dwóch autobusów elektrycznych.
Dotacja (w łącznej kwocie ponad 4 mln zł – zarówno w formie dotacji, jak i pożyczki) przyznał Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, a stosowany dokument podpisano w obecności wiceminister klimatu i środowiska Anny Łukaszewskiej-Trzeciakowskiej oraz wiceprezesa NFOŚiGW Artura Michalskiego. Na terenie Gminy Michałowice mieszka obecnie ok.10 tys. osób, tym samym jest to najmniejsza jednostka, jaka kiedykolwiek wzięła udział w programie „Zielony Transport Publiczny”.
10 tys. mieszkańców
Gmina Michałowice na projekt pn.: „Zeroemisyjne autobusy dla Gminy Michałowice” uzyskała z NFOŚiGW dotację w wysokości 2 398 807,00 zł, czyli 58,72 proc. koszów kwalifikowanych oraz pożyczkę wynoszącą 1 686 021,00 zł, i stanowiącą 41,28 proc. koszów kwalifikowanych, przy łącznym koszcie w wysokości 4 084 828,00 zł. Inwestycja zakłada zakup dwóch niskopodłogowych autobusów o napędzie elektrycznym, dostosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. W wyniku realizacji przedsięwzięcia zostanie osiągnięty efekt ekologiczny w postaci: zmniejszenia emisji CO2: 37,93786 Mg/rok, ograniczenia emisji tlenków azotu: 0,04206 Mg/rok i ograniczenia emisji pyłów o średnicy mniejszej niż 10 mikrometrów (PM10): 0,00016 Mg/rok.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
-„Dobrze zorganizowany transport publiczny ma kluczowe znaczenie, nie tylko dla rozwoju gospodarczego i komfortu życia mieszkańców, ale także ze względu na ochronę środowiska, o czym świadczy zawarta dzisiaj umowa – powiedział Artur Michalski. – Zachęcamy miasta i gminy do współdziałania na rzecz tworzenia w Polsce warunków do rozwoju elektromobilności, zwłaszcza w zakresie zeroemisyjnego publicznego transportu zbiorowego. Liczymy, że dzięki takim działaniom na naszych ulicach będzie jeszcze więcej autobusów elektrycznych – dodaje wiceprezes Michalski.
Jak podkreśla NFOŚiGW, w Wsparcie rozwoju miejskiej elektromobilności jest szczególnie ważne dla rozwoju średnich i małych ośrodków, ma to kluczowe znaczenie nie tylko dla środowiska, ale także dla rozwoju gospodarczego i jakości życia w mniejszych miejscowościach.