Najdłuższe trolejbusy Solarisa – Trollino 18,75 MetroStyle dla Esslingen

infobus
02.12.2014 01:26
Konsorcjum Solaris Bus &Coach S.A. i niemieckiego Vossloh Kiepe podpisało ze spółką przewozów miejskich Städtischer Verkehrsbetrieb Esslingen (SVE) kontrakt na dostawę czterech innowacyjnych trolejbusów Trollino 18,75 MetroStyle. Dzięki zamontowanym w nich bateriom nowoczesne pojazdy będą pokonywały długie odcinki trasy bez wykorzystywania zasilania z sieci trakcyjnej. Dostawa dwóch pierwszych egzemplarzy zaplanowana jest na koniec 2015 roku. Kolejne trafią do klienta w roku 2016. Dostarczane 18,75-metrowe Trollino będą najdłuższymi dotychczas wyprodukowanymi przez Solaris trolejbusami i jednocześnie najdłuższymi pojazdami polskiego producenta zbudowanymi w designie MetroStyle. Innowacyjne wyposażenie trolejbusów, pozwala im kontynuować trasę niezależnie od sieci trakcyjnej. Jest to możliwe dzięki bateriom litowo-tytanowym o dużej pojemności. Baterie będą ładowane z sieci trakcyjnej podczas jazdy. Poza tym nowoczesne pojazdy będą wykorzystywały energię pochodzącą z rekuperacji przy hamowaniu. W ten sposób zalety trolejbusów zostaną z powodzeniem połączone z zaletami autobusów bateryjnych.
 
 
Solaris Trollino 18 MetroStyle dla Salzburga Solaris Trollino 18 MetroStyle dla Salzburga Solaris Trollino 18 MetroStyle dla Salzburga Solaris Trollino 18 MetroStyle dla Salzburga
 
 
System trakcyjny, układ napędowy oraz baterie dla przegubowych Trollino zostaną dostarczone przez Vossloh Kiepe. Pojazdy będą wyposażone w napęd dwuosiowy, co oznacza, że dwa silniki elektryczne będą napędzały dwie z trzech osi pojazdów. Rozwiązanie to zapewni bardzo dobre przyspieszenie oraz możliwość elektrycznego hamowania, podczas którego nastąpi rekuperacja dużej ilości energii. Trolejbusy będą w pełni niskopodłogowe, wyposażone w nowoczesny system informacji pasażerskiej wraz z głosową zapowiedzią przystanków. Przyjemną jazdę zapewni pasażerom LED-owe oświetlenie wnętrza. Również w reflektorach zewnętrznych oraz światłach do jazdy dziennej zostanie zastosowana ta energooszczędna i zwiększająca bezpieczeństwo technologia. Innowacyjne Trollino będą posiadały 43 miejsca siedzące, z czego 11 dostępnych z niskiej podłogi.
 
Esslingen jest jednym z trzech miast w Niemczech posiadających sieć trolejbusową. Zakup nowoczesnych Trollino z bateriami trakcyjnymi pozwoli spółce SVE Esslingen na wytyczenie nowych linii niezależnych od sieci trakcyjnej. Dzięki temu rozwiązaniu miasto może zaoferować bezemisyjną komunikację publiczną również na obszarach położonych poza zasięgiem trolejbusowej sieci. Trolejbusy Solarisa są obecne na niemieckim rynku od 2010 roku. 12 przegubowych Trollino 18 jeździ już w Eberswalde. Esslingen będzie drugim niemieckim miastem posiadającym trolejbusy polskiego producenta.