Najbezpieczniejszy pojazd w historii Volvo
4 października na targach Transexpo w Kielcach odbędzie się polska premiera autobusu turystycznego Volvo 9700, uznawanego za najbezpieczniejszy pojazd w historii firmy. Lista elementów wyposażenia nowego autobusu, związanych z bezpieczeństwem, jest długa. Elektronicznie sterowane hamulce tarczowe (EBS), elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP), mocne światła przednie z lampami biksenonowymi oraz duże i dobrze widoczne światła hamowania, dwu- i trzypunktowe pasy bezpieczeństwa dla kierowcy i dla pasażerów, poduszki podwyższające dla dzieci. Wprowadzony dwa lata temu przez Volvo Buses system FIP (Front Impact Protection)- wzmocnienie ściany przedniej, zwiększa bezpieczeństwo kierowcy i pilota w sytuacji zderzenia czołowego. Z kolei zaprezentowany po raz pierwszy w tym roku system FUPS (Front Underrun Protection System), w przypadku kolizji czołowej zapobiega wjechaniu samochodu pod autobus, co jest najczęstszą przyczyną śmierci pasażerów aut podczas zderzeń czołowych z autobusem. Za zabezpieczenie kolan kierowcy w sytuacji zderzenia odpowiada system Knee Impact Protection (KIP): panele za kierownicą absorbują część siły uderzenia, zmniejszając tym samym ryzyko poważnych obrażeń. Projektanci Volvo 9700 włożyli tez dużo wysiłku w stworzenie jak najlepszych warunków pracy kierowcy. To również od nich zależy bezpieczeństwo jazdy, szczególnie na długich trasach obsługiwanych przez autobusy turystyczne. Przejrzysta deska rozdzielcza wyposażona jest w duży i wyraźny, centralnie umieszczony wyświetlacz z niezbędnymi informacjami dla kierowcy. Wszystkie elementy sterowania są logicznie pogrupowane i znajdują się w dogodnej odległości od kierowcy. Duże okna i lusterka wsteczne z wbudowanymi lusterkami panoramicznymi zapewniają dobrą widoczność ze wszystkich stron. Volvo 9700 dostępny będzie w kilku wersjach: do wykorzystania w przewozach turystycznych, czarterowych, międzymiastowych i dalekobieżnych. Całkowita oferta obejmuje 2 i 3- osiowe wersje z wariantami umiejscowienia silnika z tyłu i w środkowej części pojazdu, o długościach od 10,4 do 15,0 metrów, w trzech różnych opcjach wysokości: 3,4, 3,6 i 3,8 metra.