Nagrodzeni na TRANSEXPO 2008: Schoepf GmbH za tkaninę ACHAT
infobus
20.01.2009 16:06
Nagrodzeni na TRANSEXPO 2008: Schoepf GmbH za tkaninę ACHAT
Podczas targów TRANSEXPO 2008 nieniecka firma Schoepf GmbH została wyróżniona za tkaninę ACHAT. Poniżej przedstawimy rozmowę z Iloną Jacob, przedstawicielem przedsiębiorstwa na Polskę.
InfoBus.pl: Podczas tegorocznej edycji targów TRANSEXPO firma E. Schoepf GmbH została wyróżniona za tkaninę ACHAT. Na czym polega innowacyjność tego produktu i od kiedy jest on seryjnie produkowany?
Iloną Jacob: Nowością tego produktu jest to, że designerzy z firmy Schoepf stworzyli tkaninę, jakiej jeszcze nie było na rynku europejskim –tzn. tkaninę w trzech poziomach (wklęsłym, środkowym i wypukłym) z zastosowaniem różnych przędz z efektem. Stylistyka tkaniny Achat jest wymyślna i znacząco urozmaicona strukturą tkaniny –matem oraz połyskiem. Efekt 3D zarówno się widzi, a także wyczuwa-dotykiem. To naprawdę niezwykły produkt. Seryjną produkcję tkaniny Achat rozpoczęliśmy w styczniu 2006 r.
InfoBus.pl: Podczas TRANSEXPO 2008 tkaninę ACHAT widzieliśmy m.in. w pojazdach firmy Automet. Jakie jeszcze inne firmy produkujące autobusy są Waszymi głównymi odbiorcami na polskim rynku?
Na TRANSEXPO tkaninę Achat, tak jak Pan wspomniał, zastosowała w swoich autobusach firma Automet, ale również można było ją zobaczyć w luksusowym autokarze Neoplan Starliner. Ponadto również inne tkaniny z oferty Schoepf GmbH można było spotkać w wystawionych przez różnych producentów autobusach. Na rynku polskim naszymi odbiorcami są następujące firmy: Solaris, EvoBus, Volvo, MAN, Neoplan, Scania, VDL i Automet. Producenci autobusów maja nasze tkaniny w swojej kolekcji, a także zamawiają u nas tkaniny do autobusów, które zostają następnie są eksportowane na rynki Europy Zachodniej.
InfoBus.pl: Czy Pani zdaniem na polskim rynku zmienia się struktura zakupów tkanin do autobusów?
Struktura zakupów tkanin zmienia się w Polsce, ale powoli. Polscy klienci jeszcze się wahają czy skorzystać z szerokich możliwości, jakie daje im firma Schoepf. My to rozumiemy, gdyż zdajemy sobie sprawę, że dla dużej liczby klientowi w Polsce jesteśmy jeszcze nową firmą –mimo, że tradycja Schoepf GmbH na europejskim rynku sięga ponad 150 lat.
InfoBus.pl: Czy coraz częściej polscy przewoźnicy sięgają po droższe, ale i trwalsze materiały?
Tak jak już wspomniałam polscy klienci ostrożnie sięgają po trwalsze i co za tym idzie –droższe tkaniny. Myślę, że klient w użytkowaniu oceni sam.
InfoBus.pl: Bardzo dziękuje za rozmowę.