Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Nagrody TRANSEXPO 2012: Medal dla Citaro 2

infobus
17.10.2012 22:29
Medal targów TRANSEXPO w kategorii „Autobusy”otrzymał Mercedes-Benz Citaro 2, opromieniony niedawnych zwycięstwem w europejskim konkursie „Bus of the Year 2013”. To najbardziej innowacyjny autobus z klasycznym napędem Diesla.
Tuż przed targami TRANSEXPO Mercedes-Benz otrzymał prestiżowy tytuł „Bus of the Year 2013”. Tym samym marka potwierdziła swoją czołowa pozycję na europejskim rynku autobusów miejskich, gdzie Citaro jest najlepiej sprzedającym się modelem. Dodajmy, że Citaro ma w swoim dorobku już jeden tytuł „Bus of the Year”, który zdobył w wersji Low Entry w 2006 r. Sześć lat później Mercedes ponownie stanął na targach w Hanowerze na najwyższym podium. W Kielcach konkursowe jury również nie miało żadnych wątpliwości przyznając C2 prestiżowy Złoty Medal. Firma EvoBus Polska od lat walczyła o zwycięstwo w tej kategorii i w końcu dopięła swego. Aczkolwiek zapewne samodzielne zwycięstwo smakowałoby trochę lepiej…A tak najwyższe miejsce na podium w tym roku zostało (wzorem Salomona) podzielone pomiędzy dwóch największych konkurentów na polskim rynku autobusowym: Solarisa i Mercedesa. Pierwszy z nich został doceniony za kolejny elektryczny autobus i kontynuację prac w tym kierunku, natomiast drugi –za wyznaczenie zupełnie nowego kierunku zmian w zakresie autobusowych konstrukcji i zastosowanie silnika Euro 6. To naprawdę niesamowite ile jeszcze elementów można poprawić w wydawałoby się dopracowanej do perfekcji strukturze miejskiego autobusu. Najważniejsze obszary, gdzie Citaro 2 zdecydowanie wyprzedza konkurencję to:
Mercedes-Benz Citaro 2Mercedes-Benz Citaro 2Mercedes-Benz Citaro 2Mercedes-Benz Citaro 2
– BEZPIECZEŃSTWO. W nowym Citaro podjęto także szereg działań mających na celu zwiększenie sztywności szkieletu nadwozia (zgodnie z przyszłą normą EKG-ONZ R66/01) przy jednoczesnym obniżeniu jego masy. Jednym z przykładów są nowe elementy łączące pionowe i poziome elementy szkieletu w okolicach słupków okiennych, wykonane z prasowanej blachy, zintegrowane w pojedynczych, wielowymiarowych sekcjach przypominających rękojeść miecza. Dodatkową cechą konstrukcji zmodernizowanej ściany przedniej autobusu jest specjalna klatka pochłaniająca energię zderzenia, który zapewnia kierowcy dodatkowe zabezpieczenie w razie kolizji czołowej. To, w połączeniu ze wzmocnionymi słupkami oraz konstrukcją szkieletu powoduje, że siły uderzeniowe mogą być przekazywane dalej, w głąb struktury nośnej. W efekcie nowe Citaro już dziś spełnia warunki przyszłego testu zderzenia z wahadłem, określone w normie EKG-ONZ R29. Citaro 2 jako pierwszy autobus miejski na świecie posiada także ESP –układ elektroniczny stabilizujący tor jazdy samochodu podczas pokonywania zakrętów.
Mercedes-Benz Citaro 2Mercedes-Benz Citaro 2Mercedes-Benz Citaro 2Mercedes-Benz Citaro 2
– BlueEFFICIENCY, czyli dwie rodziny silników spełniających normę Euro 6. Daimler proponuje tutaj dwie 6-cylindrowe jednostki: OM 936 i OM 470 o pojemności skokowej odpowiednio 7,7 l i 10,7 l. Ich główne cechy to mniejsze o 3-5% zużycie paliwa i AdBlue. Biorąc pod uwagę normalną eksploatację, odpowiada to poziomowi ok 1000 litrów oleju napędowego rocznie. Dodatkowe oszczędności przynoszą długie okresy między przeglądami, które w Citaro wynoszą 120.000 km lub dwa lata.
Mercedes-Benz Citaro 2Mercedes-Benz Citaro 2
– EFEKTYWNOŚĆ – nowy układ napędowy Citaro nie tylko nie zużywa więcej paliwa, ale także nie spowodował zwiększenia masy własnej pojazdu. Dodatkowo zastosowano tutaj innowacyjny, 24-woltowy system rekuperacji energii podczas hamowania. Doładowuje on superakumulatory (supercaps), które następnie mogą dostarczać energię do urządzeń pokładowych podczas ruszania pojazdu i tym samym odciążać silnik. Tego jeszcze w autobusach z silnikami Diesla nie było! Całość dopełniają energooszczędne i długowieczne światła LED, zastosowane zarówno w zakresie wewnętrznego oświetlenia, jak również w tylnych światłach pozycyjnych, światłach hamowania i kierunkowskazach.
Mercedes Citaro 2Mercedes Citaro 2
– KOMFORT –to kolejny obszar, który zadecydował o przyznaniu Citaro tytułu „Bus of the Year 2013”. Pasażerowie mogą odczuć tutaj komfort podróżowania i to od samego wejścia. Wszystkie drzwiach w Citaro są jasno oświetlone poprzez diody LED, co daje przyjemną, zapraszającą atmosferę. Także samo wnętrze charakteryzuje się dobrym oświetleniem, które szczególnie z tytułu może ograniczyć akty wandalizmu. Jury zwróciło także uwagę na poręcze z wymiennymi wkładkami reklamowymi, otwierające nowe możliwości w zakresie dodatkowego dochodu. Citaro przekonuje także komfortowym miejscem pracy kierowcy, które jest teraz wyższe i łatwiej się do niego dostać poprzez drzwi kabiny otwierane do przodu.
Mercedes-Benz Citaro 2Mercedes-Benz Citaro 2
– DESIGN – który w ostatnim czasie zaczyna odgrywać coraz ważniejszą rolę w przypadku autobusów miejskich. Citaro 2 świetnie prezentuje się z dynamicznymi osłonami na dachu, wyższą przednią szybą, „muskularnymi”nadkolami i przeprojektowaną tylną ścianą. Dla nowego silnika projektanci skonstruowali nowy szkielet tyłu, który przedłuża pojazd o 30 milimetrów. Zasłonięta elementem designu pokrywa tylna nadaje autobusowi Citaro dynamiczną sylwetkę. Na tych zmianach nie ucierpiał ani promień skrętu, ani całkowita wysokość pojazdu. Elegancka, zaokrąglona, szklana osłona powyżej tylnej szyby podkreśla szlachetny wygląd nowego Citaro. Nowy kształt zyskała też pokrywa silnika i tylne światła pozycyjne.
Mercedes-Benz Citaro 2