Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Nagroda „iF design award” dla MANa Lion’s City DD

infobus
19.12.2005 22:08

Rysunek koncepcyjny autobusu MAN Lion`s City DD. Fot. NEOMAN Partia 3 autobusów MAN Lion`s City DD dla BVG Berlin. Fot. NEOMAN Partia 3 autobusów MAN Lion`s City DD dla BVG Berlin. Fot. NEOMAN MAN Lion`s City DD - widok na tylną ścianę. Fot. NEOMAN Jednym z bardziej charakterystycznych elementów stylistycznych Lion`s City DD jest zwężający się ku górze słupek `A`. Fot. NEOMAN Rodzina autobusów MAN Lion’s City odnotowała kolejny sukces w dziedzinie konkursów stylistycznych. Po zdobyciu nagrody „iF design award” przez bazowy model Lion’s City w 2004 r. oraz tytułu „Autobusu Roku 2006” w głosowaniu czytelników magazynu „Lastauto Omnibus”, obecnie nagroda za wzornictwo została przyznana – opracowanemu na zamówienie BVG – dwupokładowemu modelowi Lion’s City DD. W kategorii „środki transportu”, która obejmuje także samochody osobowe oraz pojazdy kempingowe, piętrowy autobus miejski MANa został wybrany spośród ok. 2000 nominacji z 37 krajów. Jury, którego członkami było 19 aktywnych designerów działających na forum międzynarodowym, przewodniczył Fritz Frenkler. Łącznie, w kategorii „Środki transportu” przyznano 16 nagród i wyróżnień. Oprócz jakości designu oraz doboru materiałów, oceniane były także kompatybilność ze środowiskiem naturalnym oraz ergonomia. Mające swą siedzibę w Hanowerze, IFD (Industrie Forum Design) jest jednym z największych i najstarszych centrów designerskich w Europie. Zostało założone w 1953 r. przez Deutsche Messe AG, Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłowe (BDI) oraz kilka mniejszych organizacji związanych z branżą wzorniczą. Nagroda „iF design award” jest jedną z 4 najważniejszych nagród designerskich na świecie. Po raz drugi w historii, 50 zdobywców „złotej nagrody iF” z danego roku zostanie ujętych na tzw. „złotej liście iF”. Lista ta zostanei ogłoszona podczas targó CeBIT, 9 marca 2006 r. Głównymi wymogami postawionymi przed stylistami MANa, pracującymi nad projektem Lion’s City DD – Stephanem Schönherrem, Svenem Gaedtke i Thoralfem Keipertem – były:

podkreślenie wysokiej jakości i nowoczesnej, niskopodłogowej konstrukcji pojazdu poprzez atrakcyjną stylistykę zewnętrzną, po raz pierwszy realizowaną w autobusie trzyosiowym

Poprawa ergonomii i ułatwienie korzystania z pojazdu, zarówno z punktu widzenia kierowcy, jak i pasażera

ustanowienie typowej dla marki stylistyki z wysokim stopniem identyfikacji z produktami firmy MAN

opracowanie stylistyki, która jest nowoczesna, choć nie korzysta za modnymi aktualnie trendami stylistycznymi, inaczej mówiąc – stylistyki o ponadczasowym charakterze

stworzenie wizerunku środka transportu publicznego jako atrakcyjnej alternatywy dla prywatnego samochodu, który jest przede wszystkim przyjazny dla osób niepełnosprawnych

zniwelowanie optyczne dużej wysokości nadwozia (ponad 4 metry) tak, aby pojazd z żadnej perspektywy nie sprawiał przytłaczającego wrażenia