Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Nadchodzi Setra TopClass 500!

infobus
03.07.2013 21:01
Już na jesiennych targach w Kortrijk poznamy najnowsze autobusy marki Setra z rodziny Top Class 500. Pojazdy są teraz bardziej aerodynamiczne i przede wszystkim wyposażone w najnowsze silniki Euro 6. Będą one dostępne w trzech wersjach: S 515 HDH, S 516 HDH i S 517 HDH. Przy projektowaniu autokarów konstruktorzy kierowali się ideą ponadczasowej stylistyki, która nie podlega chwilowym modom czy tendencjom. Jedno spojrzenie na wizualizację TopClass 500 i wszystko jest jasne: Setra pozostaje Setrą, natomiast cały czas ta konstrukcja dynamicznie się rozwija. Potężnenadwozie cały czaspoprzecinane jest chromowymi linami, który nadają mu wrażenie lekkości i elegancji. Najwięcej zmian w wyglądzie autokaru zostało wprowadzonych z przodu –mamy tutaj teraz czarny, designerski, podświetlany panel, który daje całej konstrukcji dynamiczny wygląd i jednocześnie przyciąga wzrok. Nad trójwymiarowym logo Setra promieniście rozchodzą się diodowe kierunkowskazy, które następnie wyznaczają początek 'La Linea’. Ta charakterystyczna linia, biegnąca przez całą długość pojazdu została wprowadzona w 2002 r. w serii TopClass400 i teraz ma swoją kontynuację wTopClass 500. Na wysokości przedniej osi mamy tutaj trójwymiarowe przetłoczenie znaku oraz fantastyczne zakończenie w kształcie strzały.
Pierwsze wizualizacje Setra TopClass 500Pierwsze wizualizacje Setra TopClass 500Pierwsze wizualizacje Setra TopClass 500
Podobnie jak wcześniej prowadzona rodzina ComfortClass 500, pojazdy z serii Premium mają aerodynamiczny kształt, który powstał w ramach szeroko zakrojonych badań –m.in. przeprowadzanych w tunelu aerodynamicznym. Osiągnięto tutaj zakładany współczynnik oporu powietrza Cd 0,33, który przekłada się zarówno na niskie zużycie paliwa, jak i znacznie mniejszy hałas odczuwany przez pasażerów w środku pojazdu. Jak już wspomnieliśmy –generacja TopClass 500 będzie dostępna w wersjach S 515 HDH, S 516 HDH i S 517 HDH o długościach odpowiednio: 12,5 m, 13,3 m i 14,2 m. Całkowita wysokość pojazdów wyniesie 3,88 m. Pod maską modeli TopClass 500 znajdziemy sześciocylindrowy silnik OM 471 LA o mocy 350 kW lub 375 kW, który współpracuje z zautomatyzowaną, 8-stopniową skrzynią biegów GO 250PowerShift. Rodzina już jest wyposażona w cały pakiet aktywnych systemów bezpieczeństwa, które będą obowiązkowe w Unii Europejskiej od 2015 r. Także konstrukcja już spełnia dyrektywę ECE R 66/01, którazacznie obowiązywać od 2017 r. Co warte podkreślania –osiągając tutaj większą sztywność i odporność na odkształcenia zmniejszono masę nadwozia o ponad 150 kg. Na koniec warto dodać parę słów o okręcie flagowym generacji TopClass 400, czyli piętrowym modelu S 431 DT. W nowej wersji –jako S 531 DT –będzie on posiadał identyczną jak dotychczas konstrukcję plus oczywiście silnik spełniający normę Euro 6. Jak na razie konstruktorzy nie przewidują w „imperatorze szos”większych zmian.I dobrze.