Na jakie autobusy stawia Transkom Koziegłowy? Analiza SWZ
W wielkopolskim Przedsiębiorstwie Wielobranżowym Transkom trwa przetarg na dostawę (w formie leasingu operacyjnego) trzech nowych autobusów.
Będą to dwa pojazdy klasy MAXI i jeden – MEGA. O ogłoszeniu tego przetargu, jak i o jego warunkach formalnych pisaliśmy już w InfoBusie. Standardowo – przyszedł czas na analizę SWZ.
Kryteria oceny ofert
Kryteria oceny ofert i ich waga przedstawiają się następująco: cena (70%), rozwiązania techniczne (12%), warunki gwarancji (18%). Przyglądamy się bliżej kryteriom technicznym, gdzie najwięcej punktów będzie przyznane za:
- materiał oraz sposób zabezpieczenia antykorozyjnego elementów konstrukcyjnych karoserii: szkieletu nadwozia i szkieletu (kratownicy/ ramy) podwozia - profile ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub równoważną), aluminium – 10 pkt,
- materiał poszycia zewnętrznego nadwozia - tworzywa sztuczne wzmocnione, aluminium nie wymagające dalszego zabezpieczenia antykorozyjnego, blachy ze stali odpornej na korozję (zgodnie z PN-EN 10088 lub równoważną) – 10 pkt,
- przebieg międzyobsługowy wynoszący powyżej 60.000 km – 10 pkt,
- pojemność skokowa silnika - od 9,0 dm3 do 10 dm3 – 10 pkt,
- zawieszenie przednie niezależne – 10 pkt,
- skrzynia biegów 6 lub 7 biegowa – 10 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy mają mieć długość od 11,8 do 12,15 m (MAXI) i 17,5 do 18,15 m (MEGA), wysokość 3,2 – 3,5 m. Wysokość wejścia we wszystkich drzwiach nie może przekraczać 340 mm. W standardzie jak zwykle przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoli obniżyć próg wejścia. Wymiana pasażerów odbędzie się w autobusach solowych przez dwoje drzwi w układzie 2-2-2, w przegubowym zaś przez czworo drzwi w układzie 2-2-2-2.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zamawiający wymaga, aby autobusy solowe posiadały silnik spalinowy o pojemności skokowej minimum 7,6 dm3, spełniający normę emisji Euro 6. W przegubowcu zaś będzie to silnik o pojemności skokowej co najmniej 9 dm3. Dodatkowo autobusy mają być wyposażone w elektryczny układ wspomagania napędu typu MILD HYBRID z funkcją rekuperacji i magazynowania energii. Silnik spalinowy autobusu będzie wspierany w czasie napędu pojazdu przez silnik elektryczny, którego moc znamionowa wynosić ma co najmniej 12 kW.
Miejsce pracy kierowcy to kabina – całkowicie zamknięta – do ustalenia z zamawiającym. Znajdzie się tam m.in. schowek, wieszak na ubrania, ładowarka USB. Z kolei siedzenia pasażerskie mają być miękkie. Wzór tapicerki i inne szczegóły będą ustalane zamawiającym. Wewnątrz znajdą się: tablica podsufitowa wykonana w technologii LED koloru czerwonego oraz tablica boczna LCD o przekątnej minimum 38 cali, wyświetlająca przebieg trasy i przystanki – tzw. termometr. Zamawiający wymaga autobusów wyposażonych w system zliczania pasażerów.
Kto ma przewagę?
Analiza SWZ prowadzi do wniosku, że jeden z producentów może uzyskać komplet punktów w kryteriach technicznych. Tym producentem jest Solaris. Konkurencja będzie musiała nadrobić punkty stracone w kryterium materiału szkieletu nadwozia i poszycia zewnętrznego nadwozia w innych kryteriach. Decydująca będzie tutaj oczywiście cena, która stanowi aż 70% wagi. O tym, kto ostatecznie zdecyduje się złożyć ofertę w przetargu dowiemy się 25 marca.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-d577b3b6-c391-11ee-a84d-d63fc4d19e65