Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Żywiec jeszcze raz chce wyleasingować trzy autobusy MAXI

infobus
31.08.2021 09:30
Dzisiaj mamy czas przetargowych powtórek. 31 sierpnia zarówno Zduńska Wola ponowiła swój przetarg na autobusy elektryczne, jak i MZK Żywiec na leasing 3 sztuk autobusów klasy MAXI.

Pojazdy mają pojawić się we flocie śląskiego przewoźnika w ciągu 5 m-cy od podpisania umowy. Zadanie to realizowane jest z własnego portfela spółki. O pierwszym przetargu pisaliśmy szczegółowo TUTAJ.

Za pierwszym razem

W sierpniu Miejski Zakład Komunikacyjny w Żywcu unieważnił przetarg na leasing operacyjny trzech fabrycznie nowych autobusów spalinowych klasy MAXI. Przypomnijmy, że do MZK w przetargu wpłynęły dwie oferty:

  • mLeasing z ofertą na trzy pojazdy Citywide 12LF za kwotę 4.699.392,60 PLN brutto / 3.820.643 PLN netto, co daje jednostkową cenę autobusu na poziomie 1,273.547 PLN netto;
  • Solaris Bus & Coach z Santander Leasing z ofertą na trzy pojazdy Urbino 12 za kwotę 4.133.685,60 / 3.360.719 PLN netto, co daje jednostkową cenę autobusu na poziomie 1.120.239 PLN netto.

Mimo, że Solaris był tańszy od oferty mLeasingu (o 7,2 pkt), to szwedzko-polsko konsorcjum odrobiło straty w Technice, gdzie wypunktowało wielkopolską firmę 28,5 do 21,0 pkt. (o 7,5 pkt), i odrobiło cenową różnicę. Tym samym – przy tych samych propozycjach gwarancyjnych – MZK Żywiec wybrało ofertę mLeasing, które wyprzedziło producenta z Bolechowa o … 0,30 pkt.

Jednak osiem dni po wyborze oferty mLeasing, przetargowi konkurenci – tj. Solaris i Santander – zwrócili uwagę zamawiającemu na możliwe błędy w przeprowadzonej procedurze badania i oceny oferty złożonej przez mLeasing.

MZK po zweryfikowaniu wybranej oferty i dołączonych przez tego wykonawcę dokumentów, rzeczywiście stwierdził brak jednego z wymaganych dokumentów i niepoprawność drugiego, co według zamawiającego miało wpływ na prawidłowość dokonanej przez MZK oceny wyboru najkorzystniejszej oferty. Powyższe skutkowało unieważnieniem czynności wyboru najlepszej oferty, a potem anulowaniem całego postepowania. Teraz mamy przetargową powtórkę.

Drugie podejście

W najnowszym zamówieniu MZK Żywiec nie dokonało większych zmian. W zakresie autobusowych formalności wymaga posiadania środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości co najmniej 4.000.000 zł plus polisy OC w wysokości 5.000.000 zł.

Co do doświadczenia mamy wymóg dostawy w ciągu ostatnich 3 lat fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów komunikacji miejskiej z silnikami diesla spełniającymi normę czystości spalin Euro 6, w łącznej ilości minimum: 2 szt. autobusów dwunastometrowych.

Przypomnijmy, że w pierwszym przetargu żaden z potencjalnych dostawców nie mógł liczyć na pełną liczbę punktów w kryteriach technicznych (poza Scanią). Co za tym idzie, reszta będzie musiała powalczyć ceną, aby zdobyć to zamówienie. Jak będzie rzeczywiście, dowiemy się najwcześniej 18 października, kiedy przewidziano otwarcie ofert.