MZK Zielona Góra z przetargiem na pięć elektrycznych MIDI autobusów
20 września Miejski Zakład Komunikacji w Zielonej Górze ogłosił przetarg na dostawę pięciu nowych elektrycznych autobusów miejskich.
Spółka poszukuje niskopodłogowych pojazdy klasy MIDI o długości od 9,0 do 10,5 m plus dwie dwuwyjściowe stacje wolnego ładowania o mocy w zakresie 60-120 kW. O prowadzonym dialogu pod kątem tego przetargu pisaliśmy w InfoBusie wcześniej. Teraz ruszyło zamówienie. Jest to o tyle zaskakujące, że w ramach poprzedniego zamówienia na elektrobusy klasy MAXI (wygranego przez Solarisa), Zielona Góra zawarła opcje zakupu midibusów i teraz może z niej skorzystać. Rozumiemy, że przetarg ma pokazać, jakie aktualnie ceny na rynku i czy warto korzystać z propozycji Solarisa. Trochę to jednak skomplikowane…
pięć x midi
Przedmiotem zamówienia jest
- dostawa 5 sztuk fabrycznie nowych elektrycznych niskopodłogowych autobusów miejskich o długości od 9,0 do 10,5 m (MIDI
- dostawa, montaż, przyłączenie do sieci energetycznej i uruchomienie dwóch dwuwyjściowych stacji wolnego ładowania autobusów elektrycznych prądem stałym, o mocy wyjściowej regulowanej w zakresie 60-120 kW na terenie zajezdni MZK ul. Chemicznej 8.
W zakresie doświadczenie zamawiający wymaga dostawy w okresie ostatnich 3 lat w ilości minimum 5 pojazdów elektrycznych pow. 7,5 t. DMC, w tym jedno zamówienie na dostawę w ilości minimum 2 fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich lub trolejbusów.
Przypomnijmy, że to zmówienie ma dofinansowanie jeszcze z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a MZK podaje także od razu swój budżet. To 2.075.624.21 EUR netto, czyli 9 878 102,18 PLN netto, co daje na jeden zielonogórski midibus cenę na poziomie 1.975.620 PLN netto (z ładowarką). Z kolei wartość opcjonalnego kontraktu opiewającego na zakupu sześciu (nie pięciu) autobusów elektrycznych od Solarisa wynosi 9.966.840 PLN netto, gdzie dofinansowanie z Unii to 8.471.814 PLN netto, a koszt miasta to 1.495.026 PLN netto. To daje cenę zakupu midibusu na poziomie 1.661.140 PLN netto. Ciężko będzie znaleźć coś tańszego w tej klasie, ale formalnościom musi stać się zadość.
MZK czeka do 25 października, a następnie oceni złożone propozycje według czterech kryteriów:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- gwarancja / waga: 15%
- zużycie energii elektrycznej autobusu wg SORT 2 poniżej 1 kWh/km / waga: 15%
- warunki techniczne (szyny do ładowania pantografowego zamontowanych na dachu, niska podłoga w całym pojeździe (brak schodków), dzielona przednia szyba, elektryczna żaluzja szyby przedniej, ilości miejsc dla pasażerów większa niż 75 osób) / Waga: 10%
- cena - Waga: 60%
Po MIDI – MINI
Zielonogórskie midibusy mają posłużyć do obsługi przewozów szkolnych. Pojazdy mają pojawić się w zajezdni MZK w ciągu 365 dni od daty podpisania umowy.
To nie będą jednak ostatnie zakupy MZK Zielona Góra. Oprócz pięciu midibusów, zielonogórska firma planuje jeszcze zakup trzech 6-metrowych pojazdów klasy MINI, które pojawią się na nowej linii P2, kursującej co 10 minut i operującej na terenie ścisłego centrum miasta. Zostaną one zakupione w ramach osobnego przetargu, który przy „pomyślnych wiatrach” może zostać ogłoszony jeszcze we wrześniu br. Z zastrzeżeniem realizacji dopiero po uzyskaniu dofinansowania. Zarówno pojazdy MIDI, jak i MINI mają zostać wyposażone w duże baterie, gwarantujące zasiąg od 200 do 250 km.