MZK Zielona Góra wynajmie 2 przegubowce na 2 lata
Jeszcze dwa dni Miejski Zakład Komunikacji z Zielonej Góry czeka na ofertyw tytułowym przetargu. Pojazdy, które mają być wyprodukowane nie wcześniej niżw 2007 r. znikną z zielonogórskich ulic we wrześniu 2018 r. Czy z tą datąnależy częściowo wiązać zapowiadany projekt elektryfikacji autobusów?
Wynajem będzie trwał od 12 września br. izakończy się 11 września 2018 r. Autobusy przegubowe, w które celuje MZK musząbyć pojazdami wyprodukowanymi nie wcześniej niż w 2007 roku i mieć przebieg niewiększy niż 850 000 km. Mają mieć nadwozia o długości 18 m (+- 5%), szerokoścido 2,55 m i wysokości maksymalnie 3,3 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej155 pasażerom. Wejście na pokład ma być możliwe przez nie mniej niż czterywejścia w układzie 2-2-2-2.
Autobusy mają być napędzane silnikamidiesla, które spełniają przynajmniej normę Euro 3. Jednostka ma mieć powyżej260 kW. Silnik zostanie zblokowany z automatyczną, przynajmniej trzybiegowąskrzynią biegów. Most napędowy ma mieć przełożenie dobrane pod kątem redukcjispalania paliwa. Komora silnika ma być wyposażona w układ detekcji orazgaszenia pożaru.
Wentylacja przestrzeni pasażerskiej ma byćzapewniona przez minimum cztery okna boczne oraz trzy luki dachowe. Niezabraknie także klimatyzacji. Dodatkowo MZK wymaga montażu dwóch automatówbiletowych, trzech wyświetlaczy zewnętrznych i jednego wewnętrznego.
O wyborze dostawcy zadecyduje raczej kryteriumcenowe, które ma 95%. Po 2,5% można uzyskać za zaoferowanie autobusówwyprodukowanych w latach 2012-2016 oraz maksymalnym przebiegiem do 200 000 km.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Oferty można składać jeszcze przez dwa dni, do 26 sierpnia. Następnie MZK dajesobie do 30 na analizę otrzymanych propozycji. Autobusy mają zostać przekazane zielonogórskiejspółce w ciągu siedmiu dni od podpisania umowy.
„