MZK Wejherowo bez ofert na ładowarki. Za mało czasu?
30 grudnia Wejherowo uczyniło kolejny krok w kierunku elektromobilności i ogłosiło przetarg na dostawę stacji ładowania autobusów, które miały być zamontowane do końca marca.
O ogłoszonym równolegle zamówieniu na zakup trzech elektrobusów przez MZK pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ. Oba kontrakty mają dofinansowanie z I edycji Zielonego Transportu Publicznego, prowadzonego przez NFOŚiGW.
ZAMÓWIENIE Z DOFINANSOWANIEM
Dostawa stacji ładowania autobusów elektrycznych obejmuje: dostawę, montaż i uruchomienie dwóch dwuwyjściowych stacjonarnych stacji wolnego ładowania autobusów elektrycznych prądem stałym, o mocy wyjściowej minimum 120 kW, objęcie kompletnym systemem monitorowania wszystkich stacji ładowania, dostarczenie dokumentacji powykonawczej i eksploatacyjnej, przeprowadzenie szkolenia pracowników MZK w zakresie niezbędnym do prawidłowego użytkowania stacji ładowania.
Zakup ładowarek jest współfinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu pod nazwą: „Ochrona atmosfery Zielony transport publiczny FAZA I”.
CHARAKTERYSTYKA ŁADOWAREK
Ładowarki mają być zamontowane na terenie zajezdni MZK. Wykonawca wraz z dostarczanymi ładowarkami powinien dokonać montażu w rozdzielni zasilającej ładowarki ogranicznika poboru mocy, który będzie ubezpieczał transformator – ograniczenie poboru mocy w zakresie 100 do 450 kW. Ogranicznik ma być cyfrowy z kodowanym dostępem dla MZK. Stacje ładowania mają posiadać wysoki stopień uniwersalności i nie mogą ograniczać się do ładowania wyłącznie wybranej grupy/modelu/producenta autobusów elektrycznych. Na dzień dostawy stacje ładowania muszą spełniać wszystkie wymagane prawem certyfikaty, standardy, normy w zakresie ładowania autobusów elektrycznych, interfejsów, połączenia i komunikacji stacji ładowania z autobusem i bezpieczeństwa. Dostarczane stacje mają charakteryzować się wysokim stopniem bezpieczeństwa, wysoką sprawnością i bezawaryjnością, możliwością nieprzerwanej pracy w warunkach środowiskowych i klimatycznych dla miasta Wejherowo, minimalną emisją zakłóceń elektromagnetycznych oraz minimalną emisją hałasu, brakiem niekorzystnego oddziaływania na sieć zasilającą oraz zautomatyzowaną obsługą (bez zbędnej ingerencji obsługi lub kierowcy pojazdu).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
za mało czasu?
Przyjęte przez Wejherowo kryteria oceny ofert były klasyczne, czyli:
- cena (80%)
- okres gwarancji (20%).
Dlatego w tej sytuacji dziwi brak ładowarkowych ofert w Wejherowa, tym bardziej, że ostatnio na tym rynku pojawili się nowi gracze. Naszym zdaniem problemem dla dostawców był krótki termin realizacji. W tej sytuacji oczekujemy ponowienia, z wydłużonym czasem realizacji. Tym bardziej, że równoległy przetarg na wejherowskie elektrobusy też się przedłuża. Tutaj najnowszy termin otwarcia ofert to 8 luty.