Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

MZK Toruń – W końcu kupimy przegubowce

infobus
12.02.2008 11:55
MZK Toruń przedstawił swoje tegoroczne plany inwestycyjne i zmiany w sieci komunikacyjnej, które wkrótce wprowadzi. Rozpoczęto też testy pojazdu Scania oraz MAN-a zasilanego sprężonym gazem ziemnym CNG.
W kwestii komunikacji autobusowej zakład planuje zakupić w tym roku 4 autobusy: dwa 12-metrowe oraz dwa 18-metrowe przegubowce. Jedna sztuka krótkiego wozu kosztować będzie ok. 750 tys. zł, natomiast zakup dłuższego 18-metrowca będzie kosztował ok. 1 mln zł. 2 nowe przegubowce będą pierwszymi tego typu pojazdami we flocie MZK. Nigdy w historii nie miał na stanie tak długich pojazdów. Przymiarki do zakupu trwały bardzo długo. Ich częścią były m.in. testy przegubowca z PKS Wejherowo w październiku zeszłego roku. W ostatnich latach zakład kupował jedynie 12-metrowe pojazdy firmy MAN. Tabor przewoźnika liczy obecnie 130 pojazdów: 35 MAN-ów i 95 Jelczy. Zakup nowych pojazdów finansowany będzie z dotacji dla zakładu z budżetu miasta Torunia.
1.MAN NG313 Lion’s City G z PKS Wejherowo w czasie testów w Toruniu
W połowie stycznia rozpoczęły się roczne testy pojazdu zasilanego gazem ziemnym CNG przez MZK. Stało się to możliwe dzięki dzierżawie MAN-a NL243 Lion’s City CNG. Testy mają wykazać opłacalność zakupu i eksploatacji tego typu pojazdów. Autobus łatwo rozpoznać wśród toruńskiego taboru –wyróżniają go przede wszystkich zabudowane znajdujące się na dachu butle z gazem. Oprócz tego oznaczono go dość egzotycznym numerem #660. Pojazd będzie gościł w Toruniu przez rok. Wynajem autobusu na ten czas kosztował 120 tys. zł.
2.Testy autobusu na gaz ziemny CNG potrwają do połowy stycznia 2009
Na początku lutego do MZK Toruń przybyła też Scania CN270UB z PKS Grodzisk Mazowiecki na kilkudniowe testy. 5 lutego zadebiutowała na obciążonej linii nr 15. Szybko ujawniły się wady autobusu, jak i jego zalety. W porównaniu z MAN-ami wnętrze pojazdu jest dość ciasne, z gęsto ustawionymi siedzeniami. W czasie jazdy po dziurawych toruńskich drogach autobus mocno skrzypi. Duże nadkola zajmują sporo miejsca wewnątrz autobusu, na dodatek przejście pomiędzy nimi do szerokich nie należy. Na plus zasługują za to cicho zamykające się drzwi oraz duża ilość siedzeń bez podestów. Oprócz tego pojazd ma dobre przyspieszenie, dzięki któremu żwawo porusza się po mieście. Testy Scanii potrwają do 14 lutego.
Scania w pierwszym dniu testów na linii nr 15Ściana tylna grodziskiej Scanii i toruńskiego MAN-a
Poza nowościami taborowymi, Torunian czekają w tym roku kolejne zmiany w sieci linii autobusowych. Linia nr 38 po zakończeniu robót związanych z budową kolektorów kanalizacyjnych z Czerniewic zamiast do pętli Szubińska od ul. Andersa pojedzie ulicami: Drzymały, Poznańską, al. JP II, Wały gen. Sikorskiego do placu Teatralnego. Linia nr 31 w kierunku Wrzosów pojedzie przez plac Teatralny. Zabieg ten ma służyć odciążeniu linii nr 27, która zbiera duże ilości pasażerów z tego miejsca. Natomiast linia L zamiast ul. Ostrołęcką pojedzie ul. Krynicką.